Luc Bomans (Mark Willems)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Berichtdoor martha » di 13 feb 2018, 19:52

Man man man, wat een triestige vent is me dat : iedereen is gelukkig en ik niet en rosa, jij ziet mij niet graag. Man, calimero kan er nog wat van leren.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 463 keer
Is bedankt: 744 keer

Berichtdoor Christel » wo 14 feb 2018, 11:17

Tsja... Luc is weer terug bij "af", eigenlijk.
Hij is in deze toestand verzeild geraakt toen hij zelfmoord probeerde te plegen, omdat hij het leven niet meer zag zitten en iedereen hem had laten vallen. Hij had voor zijn gevoel niks meer om voor te leven.
Daarna is iedereen hem tegen de sterren op gaan pamperen, allemaal geschokt door zijn wanhoopsdaad. Zijn zonden werden hem vergeven, er werden wafeltjes gebakken, uitstapjes gemaakt, feestjes gevierd... Zijn leven leek weer de moeite waard.

Maar nu iedereen gewend is aan zijn toestand en hun leven (en de drukte van de dag) doorgaat, wordt het voor Luc steeds duidelijker dat het gat wat er voorheen zat, niet weg is. De ene ellende is gewoon vervangen voor het andere, alleen is hij nu compleet afhankelijk en in een conditie dat hij er zichzelf op geen enkele manier meer uit kan redden.

Ik kan me zijn geklaag dus wel voorstellen, maar ik vind dat hij het compleet aan zichzelf te danken heeft, en Luc is dus niet iemand waar ik persoonlijk nog heel veel medelijden mee kan hebben. :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Christel op wo 14 feb 2018, 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3745 keer
Is bedankt: 2388 keer

Berichtdoor satine » wo 14 feb 2018, 11:26

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we niet te lang naar een depressieve 'ik-wil-dood'-Luc hoeven te kijken. :nope: :nope: :nope:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1565 keer
Is bedankt: 3524 keer

Berichtdoor Christel » wo 14 feb 2018, 11:29

^ Daar zit ik ook echt niet op te wachten eerlijk gezegd... :nope: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Soapseut » wo 14 feb 2018, 20:38

Ik hoop dat - als hij sterft - het van een natuurlijke oorzaak is. Om er nu ook nog euthanasie bij te sleuren, pfff. Hoeveel taboes moet één acteur op z'n eentje doorbreken?
Soapseut

Berichtdoor Kiki_Dee » wo 14 feb 2018, 22:33

Soapseut schreef:Ik hoop dat - als hij sterft - het van een natuurlijke oorzaak is. Om er nu ook nog euthanasie bij te sleuren, pfff. Hoeveel taboes moet één acteur op z'n eentje doorbreken?

Het lijkt wel op euthanasie uit te draaien. Luc is verder in goede gezondheid (buiten zijn handicap uiteraard)
Gebruikers-avatar
Kiki_Dee
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 9 keer
Is bedankt: 72 keer

Berichtdoor Tiboko » do 15 feb 2018, 01:26

Kiki_Dee schreef:
Soapseut schreef:Ik hoop dat - als hij sterft - het van een natuurlijke oorzaak is. Om er nu ook nog euthanasie bij te sleuren, pfff. Hoeveel taboes moet één acteur op z'n eentje doorbreken?

Het lijkt wel op euthanasie uit te draaien. Luc is verder in goede gezondheid (buiten zijn handicap uiteraard)

En het ziet ernaar uit dat Rosa degene is die hem zal helpen.

Dat ze het aub buiten de aflevering houden, ik hoef die bullshit echt niet te zien :thumbdown:
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 141 keer

Berichtdoor ILoveDidi » do 15 feb 2018, 12:29

Hmm dan wel een illegale euthanasie lijkt mij. Luc is toch niet ongeneeslijk ziek? Of telt een NAH ook mee? Ik zie het ook nog gebeuren dat Rosa hem gaat helpen
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor Christel » do 15 feb 2018, 13:09

Lijkt mij toch ook niet vanzelfsprekend dat ze iemand "zomaar" met euthanasie gaan helpen zodra hij aangeeft zich depressief te voelen :)
Rosa zal er sowieso eerst officieel melding van moeten maken bij het verzorgingshuis, en dan kunnen ze nog van alles gaan doen, toch? Gesprekken met een psycholoog, antidepressiva, etc...
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor xJxLxTx » do 15 feb 2018, 14:51

Ik denk, of eerder ik hoop, dat ze het een andere wending zullen geven zulle!

Moderator bericht:
Geen spoilers in deze topics a.u.b. ;)
xJxLxTx
Nog geen rang

Heeft bedankt: 28 keer
Is bedankt: 24 keer

Berichtdoor heidiw » vr 16 feb 2018, 10:20

ILoveDidi schreef:Hmm dan wel een illegale euthanasie lijkt mij. Luc is toch niet ongeneeslijk ziek? Of telt een NAH ook mee? Ik zie het ook nog gebeuren dat Rosa hem gaat helpen

Toch wel hé, Luc is uitbehandeld en zal nooit meer beter worden dan nu. En dat beseft hij. Evengoed als hij beseft dat hij ook een rol had kunnen spelen bij Boowie of een andere zaak. Net zo als hij beseft dat iedereen doorgaat met zijn leven en dat het zijne stil blijft staan.
Compassie is veel gezegd, maar ik begrijp zijn gedachtengang.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 396 keer
Is bedankt: 610 keer

Berichtdoor ILoveDidi » vr 23 feb 2018, 23:54

heidiw schreef:
ILoveDidi schreef:Hmm dan wel een illegale euthanasie lijkt mij. Luc is toch niet ongeneeslijk ziek? Of telt een NAH ook mee? Ik zie het ook nog gebeuren dat Rosa hem gaat helpen

Toch wel hé, Luc is uitbehandeld en zal nooit meer beter worden dan nu. En dat beseft hij. Evengoed als hij beseft dat hij ook een rol had kunnen spelen bij Boowie of een andere zaak. Net zo als hij beseft dat iedereen doorgaat met zijn leven en dat het zijne stil blijft staan.

Ja ik snap ook waarom hij het wil. Zijn kwaliteit van leven is een stuk achteruit gegaan. Maar ik dacht dat euthanasie enkel mocht bij een terminale ziekte. Of ben ik mis? Want Luc heeft een handicap en hoewel daar een enorm lijden aan is verbonden, is dit toch geen terminale ziekte. (Dacht ik maar ik ken de wetgeving niet volledig uit mijn hoofd)
ILoveDidi
Nog geen rang

Heeft bedankt: 8 keer
Is bedankt: 22 keer

Berichtdoor heidiw » za 24 feb 2018, 00:07

ILoveDidi schreef:
heidiw schreef:

Ja ik snap ook waarom hij het wil. Zijn kwaliteit van leven is een stuk achteruit gegaan. Maar ik dacht dat euthanasie enkel mocht bij een terminale ziekte. Of ben ik mis? Want Luc heeft een handicap en hoewel daar een enorm lijden aan is verbonden, is dit toch geen terminale ziekte. (Dacht ik maar ik ken de wetgeving niet volledig uit mijn hoofd)

Ondraaglijk fysisch of psychisch lijden. Uitgebreid te lezen op de site van leif.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor pnele » ma 26 feb 2018, 10:56

heidiw schreef:
ILoveDidi schreef:
heidiw schreef:

Ondraaglijk fysisch of psychisch lijden. Uitgebreid te lezen op de site van leif.

Dan zou elke persoon die met een depressie zit mogen euthanasie doen? Want uiteindelijk is het wel een beetje dat dat Luc heeft. Hij is depressief omdat hij niet meer kan doen en laten wat hij wil en wil daarom dus liever niet meer onder de levenden zijn. Ik vraag mij dus sterk af of hij, wettelijk gezien dan, in zijn situatie euthanasie mag plegen.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 18 keer
Is bedankt: 45 keer

Berichtdoor heidiw » ma 26 feb 2018, 12:10

Heeeeeeel kort door de bocht hoor! Lees alsjeblieft eerst eens de reglementering hierover, dan zul je zien dat het niet zó simpel is als jij het hier voorstelt. Bij Luc gaat het trouwens niet over (enkel) depressie maar ook en vooral over zijn fysieke toestand.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages