Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Personage waar ik mij het meest aan erger

Berichtdoor jessie V. » za 24 jun 2017, 15:14

Dat recht had hij zeker niet :twisted:
Hij was toch zelf wel in overtreding. Seks met een minderjarige? Of is dat tegenwoordig geen overtreding meer?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1825 keer
Is bedankt: 1662 keer

Berichtdoor Christel » za 24 jun 2017, 15:20

Dat is ook nog zo natuurlijk...
Maar het is normaal gesproken sowieso niet echt de bedoeling dat je seks hebt met andere vrouwen dan degene waarmee je verloofd bent. Dat Karin daardoor niet meteen gemotiveerd werd om haar zwangerschap van de daken te schreeuwen en hem meteen op de hoogte te brengen, kan ik me ergens echt wel voorstellen.
Misschien dat Steven zelf ook eens zou kunnen proberen zich een beetje in haar situatie te verplaatsen voordat hij zo van zijn tak gaat staan maken? ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3584 keer
Is bedankt: 2297 keer

Berichtdoor jessie V. » za 24 jun 2017, 15:22

Zo'n man is Steven niet. Een beetje een blaaskaak.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » za 24 jun 2017, 15:27

jessie V. schreef:Dat recht had hij zeker niet :twisted:
Hij was toch zelf wel in overtreding. Seks met een minderjarige? Of is dat tegenwoordig geen overtreding meer?

Het is 24 jaar geleden gebeurd, hé. Niet "tegenwoordig".
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 434 keer
Is bedankt: 560 keer

Berichtdoor jessie V. » za 24 jun 2017, 15:28

Neem me toch vooral niet kwalijk, waarde tvx1
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor annekeHU » za 24 jun 2017, 15:30

Ik ergerde me ook aan Steven, ben tevreden dat hier nog mensen zijn, die ook duidelijk zijn fouten zien in deze zaak!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor heidiw » za 24 jun 2017, 18:37

jessie V. schreef:Dat recht had hij zeker niet :twisted:

Toen was Karin wel al 16, oud genoeg om volgens de wet seks te hebben met wederzijdse toestemming. Dat was in de jaren 90 ook al zo hoor.
En Steven verdient meer dan 1 lap voor de al aangehaalde redenen. Heeft Karin fouten gemaakt? Natuurlijk, zoals iedere ongewenst zwangere vrouw (onder druk of dwang) wel foute beslissingen kan nemen. Maar om nu te zeggen dat alles haar schuld is... Hij had zijn verloofde meer dan waarschijnlijk niet in de steek gelaten voor Karin, gezien hij tot haar dood met haar getrouwd is gebleven.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 351 keer
Is bedankt: 544 keer

Berichtdoor lord F. » za 24 jun 2017, 20:13

Ze heeft wel 24 jaar gezwegen over Kobe. En zelfs nu bleef ze zwijgen wat hem nog kwader maakte.
Vanuit zijn standpunt en als eerste reactie kan ik hem wel begrijpen. En na het eerste dat hij hoorde van Kobe over Karin zou het me ook wel verbazen dat hij er licht zou overgaan.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Tiboko » za 24 jun 2017, 21:49

lord F. schreef:En na het eerste dat hij hoorde van Kobe over Karin zou het me ook wel verbazen dat hij er licht zou overgaan.

Er is wel een groot verschil tussen ergens licht overgaan en iemand met de grond gelijk maken.

Zelfs Tom had medelijden met Karin en dat kan hem nog zuur opbreken.
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 136 keer

Berichtdoor Captain Cuckoo » zo 25 jun 2017, 09:01

jessie V. schreef:Zo'n man is Steven niet. Een beetje een blaaskaak.

Hij deed mij onwillekeurig terug denken aan de eerste versie van William :denk:
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 594 keer
Is bedankt: 1142 keer

Berichtdoor Guapa » di 27 jun 2017, 11:20

Karin had voor ze het uitmaakte wel kunnen zeggen dat ze zwanger was hé, dan hadden haar moeder, kobe steven en zijzelf waarschijnlijk een heel ander leven gehad.
Als je je in de positie van Steven zet, die nooit kinderen kon hebben met zijn vrouw en dan ineens ontdekt hoeveel kansen en tijd hij heeft gemist ..... denk dat er veel vaders zijn in deze positie...
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor Tiboko » di 27 jun 2017, 12:13

Guapa schreef:Als je je in de positie van Steven zet, die nooit kinderen kon hebben met zijn vrouw en dan ineens ontdekt hoeveel kansen en tijd hij heeft gemist .....

Toen hij Karin had zwanger gemaakt, was hij wél degelijk verloofd (= engaged to be married) met een andere vrouw en was hij van plan daarmee een leven (en kinderen) te hebben. Hij bedroog dus zijn verloofde met een zeventienjarige. Lijkt me niet dat zo iemand hier met de vinger moet staan zwaaien.

Dat het achteraf niet liep zoals hij gehoopt had (geen kinderen met zijn vrouw), dat mag je natuurlijk niet Karin kwalijk nemen :nope:
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 136 keer

Berichtdoor ikke » di 27 jun 2017, 13:05

Guapa schreef:Karin had voor ze het uitmaakte wel kunnen zeggen dat ze zwanger was hé, dan hadden haar moeder, kobe steven en zijzelf waarschijnlijk een heel ander leven gehad.
Als je je in de positie van Steven zet, die nooit kinderen kon hebben met zijn vrouw en dan ineens ontdekt hoeveel kansen en tijd hij heeft gemist ..... denk dat er veel vaders zijn in deze positie...

Als ik mij niet bedrieg heeft Karin het hem expres niet verteld omdat ze niet wou dat ze omwille van een zwangerschap voor haar zou kiezen, hij moest voor kiezen, om haar, niet om een ongeboren kind. En daarin geef ik haar (ook) geen ongelijk. Wel jammer dat ze geen gevoelens ontwikkelde voor haar kind.
Doe wel en zie niet (d)om
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1728 keer
Is bedankt: 1627 keer

Berichtdoor vdbemdsa » di 27 jun 2017, 13:17

Inderdaad Steven, dat Karin het hem nog niet verteld had, is te begrijpen dat hij kwaad is, maar het was nog maar net koek en ei tussen hen, ze zou het hem wel gezegd hebben. En dat Karin het hem zo lang verzwegen heeft, wist ze wel waar hij was, ik dacht toch dat hij volledig uit haar leven was, en zij wou ook toch niet zijn gelukkig gezinnetje kapot maken. Ze heeft haar kind tenminste niet vermoord, maar afgestaan, kon dus veel erger zijn.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 25 keer

Berichtdoor Guapa » di 27 jun 2017, 15:49

ik geef je gelijk ikke. Je moet het van alle kanten bekijken . Toen ik mijn man vond was die ook getrouwd en ik wilde toen ook da hij voor mij zou kiezen om mezelf. Anderzijds, hoeveel vaders lopen er rond die denken dat ze de vader zijn van hun kind ?
Karin wist toen toch nog niet dat Steven geen kinderen kon krijgen ? ze redeneerde misschien in de zin van 'ik ga je niet dwingen om voor mij te kiezen omdat ik zwanger ben. en dat vind ik eigenlijk niet zo lelijk. het feit dat ze Kobe bij haar moeder liet is dat ze 'de liefde van haar leven' had moeten laten gaan. en Ja ze heeft Kobe het leven gegund ipv het te laten aborteren of zelfs adopteren .
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages