Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Berichtdoor jessie V. » ma 13 nov 2017, 19:11

Ik doe al heel lang mijn uiterste best om de goede kanten van Marianne te zien maar mijn brillenglazen zijn niet sterk genoeg. Soms zie ik wel eens een glimp, maar dat is niet zo vaak. Duidelijk: ik ben geen fan van Marianne, verre van en zal het ook nooit worden. Dat neemt niet weg dat ik haar onmisbaar vind in Thuis. :razz:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1770 keer
Is bedankt: 1581 keer

Berichtdoor annekeHU » ma 13 nov 2017, 20:42

jessie V. schreef:Ik doe al heel lang mijn uiterste best om de goede kanten van Marianne te zien maar mijn brillenglazen zijn niet sterk genoeg. Soms zie ik wel eens een glimp, maar dat is niet zo vaak. Duidelijk: ik ben geen fan van Marianne, verre van en zal het ook nooit worden. Dat neemt niet weg dat ik haar onmisbaar vind in Thuis. :razz:

Ik had vanavond al wat medelijden met haar..... Marianne kan een tang zijn, maar bij Ann is het veel erger, ze doet echt venijnig!
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Duimelijntje » ma 13 nov 2017, 20:45

annekeHU schreef:
jessie V. schreef:Ik doe al heel lang mijn uiterste best om de goede kanten van Marianne te zien maar mijn brillenglazen zijn niet sterk genoeg. Soms zie ik wel eens een glimp, maar dat is niet zo vaak. Duidelijk: ik ben geen fan van Marianne, verre van en zal het ook nooit worden. Dat neemt niet weg dat ik haar onmisbaar vind in Thuis. :razz:

Ik had vanavond al wat medelijden met haar..... Marianne kan een tang zijn, maar bij Ann is het veel erger, ze doet echt venijnig!

ja... Dat vond ik ook
Marianne gaat in de hele situatie zeker niet vrijuit. Maar om te zien hoe Ann ervan geniet om Marianne te kwetsen elke keer als ze haar ziet. Dan zou ze haar beter gewoon negeren...
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 1387 keer
Is bedankt: 291 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 13 nov 2017, 21:59

Marianne is duidelijk gestart met haar Plan. Het valt helemaal niet op. :lol:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor nounake » di 14 nov 2017, 12:33

Marianne is geen engeltje maar haar verschrikkelijke dochter is een serpent ! Vroeger was ze een schotelvod maar tegenwoordig is een schuurspons en een harde :boo: :boo: :boo: :boo:
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5718 keer
Is bedankt: 755 keer

Berichtdoor Caligula » di 14 nov 2017, 12:39

Tja,wat zeggen ze ook alweer? De appel valt niet ver van de boom zeker?
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor nounake » di 14 nov 2017, 14:24

Caligula schreef:Tja,wat zeggen ze ook alweer? De appel valt niet ver van de boom zeker?

Afbeelding
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 15 nov 2017, 11:26

Gisteren heb ik toch wel echt te doen gehad met Marianne...
Haar gesprek met Leo maakte wel duidelijk wat de motivatie is om met "haar plan" op de proppen te komen, en die motivatie komt toch wel recht uit haar hart.
Ze doet het niet om mensen op een gemene manier te manipuleren, niet omdat ze de relatie tussen haar "zoon de advocaat" en "schoondochter de dokter" in stand wil houden voor het oog van het kerkvolk, maar gewoon om de simpele reden dat ze haar ouderlijk huis niet uit wil en haar surrogaat kleinkinderen niet kwijt wil. Omdat ze zich goed voelt bij hen en van hen houdt...

Dat is voor mij ook de reden dat Marianne voor mij als personage de moeite waard blijft, eigenlijk. Ook ik keur haar acties zeker niet altijd goed, en haar bemoeienissen en bekrompenheid nog veel minder, maar in de grond heeft ze wel een goed hart. Haar mindere acties worden wat mij betreft meestal gecompenseerd door haar menselijke kant, waardoor ik haar het een en ander toch makkelijker kan vergeven.

Na haar gesprek met Leo, en ook na de reacties van Stan en het gesprek tussen Judith en Emma, hoop ik toch wat harder dat haar plan gaat slagen. Want ook al vind ik Tom een grote pipo dat hij het (voor de zoveelste keer :roll: ) zover heeft laten komen; als gezin vond ik hen heel mooi bij elkaar, en de scènes tussen hen allemaal en "oma" Marianne altijd een plezier om te zien... ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3274 keer
Is bedankt: 2171 keer

Berichtdoor nounake » wo 15 nov 2017, 13:42

Marianne is echt wel ok ! Ze heeft alleen een rare manier om haar goede bedoelingen te tonen soms maar ze heeft een groot hart en ze mag het hebben met zo'n onmogelijke een dochter en heel dikwijls domme zoon!
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Caligula » wo 15 nov 2017, 22:23

Marianne was vandaag anders weer goed op dreef. Kantoorslet zei ze over Karin! :mrgreen:
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 927 keer
Is bedankt: 2265 keer
Gebande gebruiker

Berichtdoor satine » wo 15 nov 2017, 22:58

Ik kon haar geen ongelijk geven.
Niet dat ik Karin direct een kantoorslet ga noemen, maar Tom moet de samenwerking stopzetten, als hij OOIT nog een kans wil maken bij Judith.
Dat Tom daar zelf niet aan denkt... :roll:
Vroeger leefde hij ook goed, van zijn 'kleine zaakjes' - nu slaat hij tilt als hij een afspraak heeft met 1 of andere hoge pief.
En hij heeft nu even 'het succes' en 'de grote vissen' mogen proeven, maar hij zou beter back to basics gaan en zijn grote klanten doorverwijzen als hij ze alleen niet aankan.
Alleen dan maakt hij een kans.
En dat heeft Marianne goed gezien.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1402 keer
Is bedankt: 3150 keer

Berichtdoor jessie V. » do 16 nov 2017, 10:12

Is Tom dan nu opeens toch het slachtoffer van die "kantoorslet"?
Wie was dan de slet in de periode Bianca-Peggy?
En die andere "kantoorslet", waarvan ik de naam niet meer weet?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » do 16 nov 2017, 10:26

Hij is er in mijn ogen niet het slachtoffer van, want niemand heeft hem iets verplicht toen hij met Karin de koffer in dook, maar met haar blijven samenwerken gaat hem zeker niet helpen als hij Judith terug wil. Zoiets is wel het andere uiterste en daarvoor is er teveel tussen hen gebeurd, dus ook ik vind het vrij onbegrijpelijk dat Tom daar zelf niet aan gedacht heeft. :-?

En wat er tussen Tom en Karin gebeurd is zegt natuurlijk veel over Tom, maar ook over Karin, vind ik. Ook ik ga haar zeker geen kantoorslet noemen, maar echt netjes was het van allebei niet. Dat Marianne niks meer van haar moet hebben, kan ik me dan ook wel voorstellen.
Het is niet dat ze Tom geen commentaar geeft, toch? Alleen dat is en blijft haar zoon, zoals ze zelf ook zei, terwijl ze met Karin verder niks te maken heeft...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3274 keer
Is bedankt: 2171 keer

Berichtdoor jessie V. » do 16 nov 2017, 10:44

Dat hij niet meer moet samenwerken met Karin is zeer logisch. Het is alleen opmerkelijk, wat hier al eerder gezegd is, dat hij niet eerder op dat idee is gekomen en daarvoor maatregelen heeft genomen. Hij zit kennelijk nog steeds op haar te wachten.
Dat Marianne haar zoon er bovenop wil trekken is zeer lovenswaardig, maar ze zal toch andere manieren moeten zoeken. Zomaar plompverloren op zijn kantoor binnen stuiven en hem weer eens drammend les te lezen etc. Dat werkt niet.
Ik zou zeggen laat hem eens een poosje met rust. Zijn weerstand tegen haar wordt zo alleen maar groter.
Er is een soort koortsachtige haast bij Marianne om die 2 weer bij elkaar te brengen. En, hier denk komt mijn slechte ik weer boven: hoe groot is haar eigenbelang hierbij? :razz:
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor ranske » do 16 nov 2017, 11:37

jessie V. schreef:Er is een soort koortsachtige haast bij Marianne om die 2 weer bij elkaar te brengen. En, hier denk komt mijn slechte ik weer boven: hoe groot is haar eigenbelang hierbij?

In haar plan zit tegelijk eigenbelang vervat maar is dat niet bij iedereen ? :denk:
Haar gevoelens voor Judith en de kinderen zijn oprecht ook al vaart zij daar wel bij.
Nogmaals, Ann werkt er alleen maar de jaloerse boosaardigheid is erger dan Marianne.
Oef ! Wat heeft Jessica geluk dat ze van dat labiel mens letterlijk wegliep. :wave:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1184 keer
Is bedankt: 559 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages