Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Berichtdoor jessie V. » za 04 sep 2010, 19:14

Waarom is Marianne zo boos over de naam van Bianca's kind? Waarom zou hij in hemelsnaam Dedecker gaan heten?
Toch niet omdat hij een zoon is van haar "verloren zoon"? Ze waren toch niet getrouwd en na wat er de laatste tijd allemaal gebeurd is denkt ze toch niet dat dat kind Dedecker zal gaan heten?
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1849 keer
Is bedankt: 1703 keer

Re: Marianne Bastiaens

Berichtdoor Christel » ma 06 sep 2010, 20:59

Het wordt tijd dat Marianne een hobby zoekt! Zo'n drama maken van een naam... :roll:
En dat ze Rosa&Co nu uit Ter Smissen wil gooien is natuurlijk niet zo netjes, maar ik moet toegeven dat ik de manier waarop, wel meesterlijk gebracht vond 8)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3692 keer
Is bedankt: 2370 keer

Berichtdoor lord F. » ma 06 sep 2010, 22:33

Christel schreef:Het wordt tijd dat Marianne een hobby zoekt! Zo'n drama maken van een naam... :roll:
En dat ze Rosa&Co nu uit Ter Smissen wil gooien is natuurlijk niet zo netjes, maar ik moet toegeven dat ik de manier waarop, wel meesterlijk gebracht vond 8)

wel een beetje déjà-vu natuurlijk. :) Destijds heeft ze ook al eens Rosa uit haar kapsalon gegooid.
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor Christel » ma 06 sep 2010, 22:54

lord F. schreef:
Christel schreef:Het wordt tijd dat Marianne een hobby zoekt! Zo'n drama maken van een naam... :roll:

wel een beetje déjà-vu natuurlijk. :) Destijds heeft ze ook al eens Rosa uit haar kapsalon gegooid.

Is ook zo. Ik moet zelfs toegeven dat ik de huidige verhaallijn rond de vete tussen Rosa en Marianne erg flauw vind. Als ze Rosa een tijdje geleden uit TerSmissen gegooid had, met die hele rechtszaak en bijbehorende leugens, dan had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen. Niet dat het dan netjes was geweest, maar dan was de reden wel iets begrijpelijker geweest, aangezien Rosa zich ook niet netjes gedragen heeft wat dat betreft.
Maar dat hele gezanik rond die naam nu, en ook dat Marianne ineens alsnog zo kwaad op Rosa wordt, vind ik eigenlijk te belachelijk voor woorden. Heel ver gezocht allemaal. :?
Ik vond het alleen erg sterk gebracht door Leah Thys, wat het voor mij toch nog het kijken waard maakte. ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » di 07 sep 2010, 10:41

Rieka schreef:
Christel schreef:
lord F. schreef:

Is ook zo. Ik moet zelfs toegeven dat ik de huidige verhaallijn rond de vete tussen Rosa en Marianne erg flauw vind. Als ze Rosa een tijdje geleden uit TerSmissen gegooid had, met die hele rechtszaak en bijbehorende leugens, dan had ik dat nog enigzins kunnen begrijpen. Niet dat het dan netjes was geweest, maar dan was de reden wel iets begrijpelijker geweest, aangezien Rosa zich ook niet netjes gedragen heeft wat dat betreft.
Maar dat hele gezanik rond die naam nu, en ook dat Marianne ineens alsnog zo kwaad op Rosa wordt, vind ik eigenlijk te belachelijk voor woorden. Heel ver gezocht allemaal. :?
Ik vond het alleen erg sterk gebracht door Leah Thys, wat het voor mij toch nog het kijken waard maakte. ;)

Ik vraag mij af of je zomaar een concierge kunt buitenzetten? :roll:
Marianne zal in ieder geval als reden niet kunnen opgeven dat Rosa haar zoon en kleinkind afnam. :lol:
Hopelijk is Rosa gesyndiceerd en maken ze heel die zaak toch iets realistischer... :mrgreen:
Of nog beter: Rosa laat zich niet buitenzetten en mobiliseert heel haar klantenbestand om bazin Marianne te boycotten. Jiehaaaaaaaaaaa!
Hou mij op de hoogte, hé?

Pfff... Persoonlijk mogen Rosa en Marianne van mij allebei inbinden. Maar mochten ze ten strijde trekken, dan laat ik het je zeker weten! :lol: ;)
Laatst bijgewerkt door Christel op di 07 sep 2010, 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » di 07 sep 2010, 13:02

Volgens mij, was Marianne toen ze naar Ter Smissen ging, niet van plan zo ver te gaan dat ze Rosa zou ontslaan. Ze was heel boos op Rosa, dat wel, al begrijp ik niet wat Rosa met die naam van de nieuwe baby te maken had. Door hun, venijnige, woordenwisseling en de opmerking van Rosa "ik heb er een zoon bij" sloegen bij Marianne de stoppen helemaal door. Ik vond het goed geacteerd, want tijdens het gesprek met Jenny zat ze zich al heel erg in te houden.
Alleen vond ik het verhaal nogal erg onrealistisch inderdaad.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » di 07 sep 2010, 13:46

jessie V. schreef:Volgens mij, was Marianne toen ze naar Ter Smissen ging, niet van plan zo ver te gaan dat ze Rosa zou ontslaan. Ze was heel boos op Rosa, dat wel, al begrijp ik niet wat Rosa met die naam van de nieuwe baby te maken had. Door hun, venijnige, woordenwisseling en de opmerking van Rosa "ik heb er een zoon bij" sloegen bij Marianne de stoppen helemaal door. Ik vond het goed geacteerd, want tijdens het gesprek met Jenny zat ze zich al heel erg in te houden.
Alleen vond ik het verhaal nogal erg onrealistisch inderdaad.

Rosa heeft helemaal niks met die naam te maken, maar diende gisteren duidelijk als "pispaal". Die hele toestand met Sandrine heeft de boel nogal op scherp gezet blijkbaar (en dat begrijp ik dan weer wel wat beter, maar toch...). Net zo goed als dat Rosa geen kans onbenut laat om Marianne op haar plaats te zetten steeds. Heel vermoeiend die 2. ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Jana_tje » di 07 sep 2010, 14:04

Ik vind de vete van gisteren eigenlijk vrij logisch! Marianne loopt zwaar gefrustreerd rond door dat gedoe met die familienaam, gevolg: ze werkt haar frustraties uit op haar 'vijand numero uno' (ook al kan zie hier niets aan doen, maar zo gaat dat vaak zeker?), gevolg Rosa en Marianne krijgen weer maar eens ruzie en het escaleert...
Jana_tje
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 08 sep 2010, 04:40

Ik denk dat Geert , Marianne wel op andere gedachten kan brengen.

t Is ook nogal laag van haar. Uiteindelijk heeft ze toch gewonnen, niet ?

En dat Peter , Nina zou ontslaan omdat hij iets met haar heeft gehad is ook nogal laag.

Uiteindelijk ben je in een affaire met 2.

Er wordt nogal gezondigd tegen de arbeidswetgeving in Thuis.
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Is bedankt: 86 keer

Berichtdoor jessie V. » wo 08 sep 2010, 09:46

Eindelijk doet Geert zijn mond ook eens open en zegt wat hij denkt. Hoera voor Geert.
Hij slaat met zijn woorden de spijker op de kop.
Ik vind haar gedrag ook niet te rechtvaardigen door het feit dat ze "gefrustreerd" is.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » wo 08 sep 2010, 13:54

^ Vind ik ook.
Zolang het maar niet de aanleiding is tot de volgende huwelijkscrisis, want daar zijn er al genoeg van (geweest)! :help:
Hopelijk is Marianne's vage, agressieve en vooral gefrustreerde gedrag van vlug voorbijgaande aard...
En anders is het misschien maar beter dat Rosa ander werk gaat zoeken ook. Want als die 2 zo doorgaan, dan schiet dat toch ook gewoon totaal niet op? Het is nogal een geweldige situatie, als de eigenaresse en uitbaatster elkaar zo'n beetje naar het leven staan.. Als dit maar niet weer de volgende rechtszaak gaat zijn waar ze ons dit hele seizoen op gaan trakteren. :(
Dan nog liever Rosa een andere baan en woonst, en Marianne achter de toog van Ter Smissen! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor jessie V. » wo 08 sep 2010, 17:07

Ik hoop van niet wat die rechtzaak betreft, maar ik zie Marianne nog niet zo maar opgeven.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » ma 20 sep 2010, 21:31

Tot op heden heb ik toch steeds wel ergens begrip gehad voor het feit dat Marianne klaar is met Rosa eigenlijk (net zo goed als dat ik het andersom ook wel begrijp). Maar hoe ze die gijzeling nu uitspeelt, en de hardheid waarmee ze omgaat met de dood van Jelena, vind ik echt compleet ongevoelig. Een ongevoelige krengerigheid die ik van Marianne niet verwacht had, ook al gaat het dan om Rosa...
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor daffy duck » ma 20 sep 2010, 23:23

Christel schreef:Tot op heden heb ik toch steeds wel ergens begrip gehad voor het feit dat Marianne klaar is met Rosa eigenlijk (net zo goed als dat ik het andersom ook wel begrijp). Maar hoe ze die gijzeling nu uitspeelt, en de hardheid waarmee ze omgaat met de dood van Jelena, vind ik echt compleet ongevoelig. Een ongevoelige krengerigheid die ik van Marianne niet verwacht had, ook al gaat het dan om Rosa...

Vind ik ook wel... was er compleet over hoe ze zich gedroeg. En ik vond het qua acteren ook niet zo fijngevoelig. Je kon er niet naastkijken dat er achter de ondervraging van Nancy een ander motief meespeelde dan alleen maar belangstelling. Ik zag het liever wat subtieler gespeeld. Is niet van Marianne haar gewoonte om het er te vingerdik op te leggen. :?
Laatst bijgewerkt door daffy duck op di 21 sep 2010, 10:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gebruikers-avatar
daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3

Is bedankt: 1 keer

Berichtdoor johan1969 » di 21 sep 2010, 09:28

100% akkoord. Dat Marianne Rosa niet kan uitstaan oa omwille van haar affaire met Walter, het adoptieverhaal etc... tot daar aan toe, maar iemand ontslaan omdat de zaak dicht is omdat ze ontvoerd was, dat is er toch over.

Ik had niet gedacht dat ze zo laag zou vallen. Zelfs Geert kan haar niet tot rede brengen.
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Is bedankt: 86 keer

Volgende

Keer terug naar Personages