Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Berichtdoor martha » wo 09 mei 2018, 12:08

ja maar dat betekent niet dat Stan haar mag blijven schofferen door bvb koudweg te zeggen dat hij liever met zijn vrienden fastfood gaat eten terwijl zij verse lasagne speciaal voor hem gemaakt heeft. Het getuigt van een grote minachting. Ik had het nooit moeten proberen hoor toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn eigen dochter hier ook niet.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 470 keer
Is bedankt: 749 keer

Berichtdoor ikke » wo 09 mei 2018, 12:19

martha schreef:ja maar dat betekent niet dat Stan haar mag blijven schofferen door bvb koudweg te zeggen dat hij liever met zijn vrienden fastfood gaat eten terwijl zij verse lasagne speciaal voor hem gemaakt heeft. Het getuigt van een grote minachting. Ik had het nooit moeten proberen hoor toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn eigen dochter hier ook niet.

ik zou het ook niet pikken, maar met de Bastiaenskes heb ik geen medelijden: ze oogsten wat ze gezaaid hebben: verwende snotjongens.
En ja, Stan heeft al één en ander meegemaakt in zijn jonge leven, maar kunnen we telt dat niet voor de meeste mensen?
Een probleemjeugd geeft geen vrijkaartje op ongewenst gedrag. :naughty:
Marianne krijg van mij de toestemming om haar zegje te doen en Stanneke tot de orde te roepen. (Liever gisteren dan overmorgen) :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1821 keer
Is bedankt: 1714 keer

Berichtdoor heidiw » wo 09 mei 2018, 16:42

martha schreef:ja maar dat betekent niet dat Stan haar mag blijven schofferen door bvb koudweg te zeggen dat hij liever met zijn vrienden fastfood gaat eten terwijl zij verse lasagne speciaal voor hem gemaakt heeft. Het getuigt van een grote minachting. Ik had het nooit moeten proberen hoor toen ik nog bij mijn ouders woonde en mijn eigen dochter hier ook niet.

Tja, dat is het nu juist hé, zij is zijn moeder niet. En ik vind eigenlijk niet dat het allemaal de schuld is van Stan, die jongen heeft zijn eigen leven en Marianne dringt zich zoals gewoonlijk teveel op. Beter eerst naar zijn plannen vragen voor je je zo uitslooft
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 425 keer
Is bedankt: 676 keer

Berichtdoor satine » wo 09 mei 2018, 16:45

Het is niet omdat Marianne zijn moeder niet is en omdat zij zich te vaak moeit, dat Marianne geen gelijk kan hebben.
En dan heb ik het niet over de lasagne - dat had ze inderdaad beter eerst overlegd - maar het cadeau van Tom vond ik buiten proportie.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1619 keer
Is bedankt: 3610 keer

Berichtdoor Tiboko » wo 09 mei 2018, 17:47

Sowieso.

Wat ik me trouwens afvraag is wie het huis van Tom onderhoudt. Zeker nu er een tiener in rondloopt, moet het een rommeltje zijn. Tom geldt bovendien ook niet meteen als ordelijk.

Nochtans wéten we dat Marianne nooit in haar leven een stofvod in haar handen heeft gehad en nu zou ze niet alleen koken, maar ook nog kuisen - zo even tussendoor naast het shoppen en rondhangen met Leo.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor satine » wo 09 mei 2018, 18:09

Tiboko schreef:Nochtans wéten we dat Marianne nooit in haar leven een stofvod in haar handen heeft gehad

Ik herinner mij nochtans dat ze, toen Swerts ontmaskerd werd als de serie-verkrachter, eigenhandig het hele doktershuis van boven naar onder grondig gepoetst en ontsmet heeft. ;)
Maar ik zie haar inderdaad niet meteen het hele huis schoonhouden als dagelijkse bezigheid.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor heidiw » wo 09 mei 2018, 20:06

satine schreef:Het is niet omdat Marianne zijn moeder niet is en omdat zij zich te vaak moeit, dat Marianne geen gelijk kan hebben.
En dan heb ik het niet over de lasagne - dat had ze inderdaad beter eerst overlegd - maar het cadeau van Tom vond ik buiten proportie.

Daar heb je volledig gelijk in! De mijne zou dat mogen kopen met het geld van een vakantiejob, allé voor een deel toch. En wie gaat die verzekering betalen?
Maar heeft Marianne Tom ook eens niet "verrast" met een Porsche? Of een andere serieus overprijsde auto?
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 425 keer
Is bedankt: 676 keer

Berichtdoor Christel » do 10 mei 2018, 15:16

Ze heeft hem idd ooit een Porsche cadeau gedaan om hem te bedanken voor het afstaan van zijn nier aan haar ;)

Marianne heeft haar kinderen ook vaak genoeg door en door verwend, met toch wel redelijk treurige gevolgen (kijk naar hoe Tom en Ann zich tegenwoordig gedragen - niet echt iets om heel blij mee te zijn als moeder denk ik), maar misschien dat ze daarom nu ook ziet dat het met Stan de verkeerde richting uit gaat? Die scooter op zich, lijkt mij het probleem niet eens echt, maar eerder hoe hij erom vroeg en hem gewoon kreeg. Tel daarbij op dat Stan zich hoe langer hoe onuitstaanbaarder gedraagt, en ik kan me voorstellen dat er bij Marianne allerlei alarmbellen beginnen te rinkelen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe Tom daar zo ongelofelijk blind voor kan zijn, want het ligt er echt duimendik bovenop allemaal... :-?
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3827 keer
Is bedankt: 2440 keer

Berichtdoor Kwast » do 10 mei 2018, 19:06

Los van Marianne haar verleden.... ik vind dat ze wel punt heeft. Zij heeft immers aan den lijve ondervonden welke gevolgen het heeft.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 312 keer
Is bedankt: 443 keer

Berichtdoor Devilex » di 22 mei 2018, 08:57

Marianne haar rol lijkt toch ook meer en meer uitgespeeld, het is echt een randfiguur geworden.
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 12 keer

Berichtdoor Tiboko » di 22 mei 2018, 17:09

Kwast schreef:Los van Marianne haar verleden.... ik vind dat ze wel punt heeft. Zij heeft immers aan den lijve ondervonden welke gevolgen het heeft.

Ze staat daarentegen wel heel zwak met haar protest. Stan woont bij Tom omdat Tom dat wil, Marianne woont bij Tom omdat Tom dat tolereert. Een wereld van verschil en idd - het zou wel eens kunnen dat Tom & Stan stiekem hopen dat Marianne er genoeg van krijgt en weer elders gaat wonen, zodat het wordt zoals toen Emma en Judith in Australië zaten. Lekker gezellig de boys onder elkaar, met elke dag pizza, frietjes en nog meer junk food.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 3 keer
Is bedankt: 145 keer

Berichtdoor satine » di 22 mei 2018, 17:15

Dat kan, maar dan moeten ze consequent zijn en boven blijven, waar Tom woont.
Zo'n rommel in mijn woon-gedeelte zou ik ook niet kunnen appreciëren.
En als Tom dit een goede manier vindt om zijn moeder buiten te werken, is hij nog een kleiner kind dan ik dacht.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » di 22 mei 2018, 17:40

Marianne, wordt het geen tijd om Nancy te vragen om de boel op te rommelen ? Want die laatste trippelt toch maar de ganse dag in de withoeve rond haren Didi commanderen.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 470 keer
Is bedankt: 749 keer

Berichtdoor satine » di 22 mei 2018, 18:31

martha schreef:Marianne, wordt het geen tijd om Nancy te vragen om de boel op te rommelen ?

Waarom zou Marianne moeten betalen om de rommel van Stan op te ruimen?
Ik had het allemaal bijeen gepakt en in de living van Tom gesmeten, of in de slaapkamer van Stan.
Daarvoor heb ik altijd een zak van Ikea in huis. :D
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Soapseut » di 22 mei 2018, 19:27

Marianne zou een duidelijke scheiding moeten respecteren. Ze kan daar wonen, ze ziet 'de jeugd' op en af lopen, ze verveelt zich minder... dat zou moeten volstaan.
Voor de rest heeft ieder zijn woongedeelte en moet zij niet koken voor die twee. Daarbij, sinds wanneer is Marianne zo huiselijk?? Je kan dat niet op commando hoor. Als je nooit genaaid en gekookt hebt, zal je het op je 70 ook niet plots kunnen.
Soapseut

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages