Simonne Backx (Marleen Merckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Simonne Backx (Marleen Merckx)

Berichtdoor ikke » wo 14 jun 2017, 22:38

lord F. schreef:
karolien85 schreef:Klein kind.. Was toch wel serieus puberaal gedrag vond ik. Zo een koppige steenezel, en dan zegt ze iets van Frank..

Mayra? Ik vond Simonne ook behoorlijk grof hoor tegen Mayra voor allemaal zaken waar ze eigenlijk geen zaken mee heeft.

Ik heb een paar afleveringen gemist, en ik snap helemaal niet waarom Simonne opeens zo agressief doet tegenover Mayra. :oops:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1842 keer
Is bedankt: 1765 keer

Berichtdoor lord F. » wo 14 jun 2017, 22:45

ikke schreef:
lord F. schreef:
karolien85 schreef:Klein kind.. Was toch wel serieus puberaal gedrag vond ik. Zo een koppige steenezel, en dan zegt ze iets van Frank..

Mayra? Ik vond Simonne ook behoorlijk grof hoor tegen Mayra voor allemaal zaken waar ze eigenlijk geen zaken mee heeft.

Ik heb een paar afleveringen gemist, en ik snap helemaal niet waarom Simonne opeens zo agressief doet tegenover Mayra. :oops:

Eigenlijk reageert ze zich af op Mayra omwille van Waldek. :)
Ze vergeet uiteraard gemakkelijkheidshalve wel dat ze alle problemen van de afgelopen maanden uiteindelijk mee in gang gezet heeft en dat het nu wel heel makkelijk is om Waldek van alles de schuld te geven. :whistle:
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Gebruikers-avatar
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 419 keer
Is bedankt: 985 keer

Berichtdoor nounake » do 15 jun 2017, 07:11

Ik had de indruk dat ze eigenlijk , diep vanbinnen, stikjaloers is ....
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 5837 keer
Is bedankt: 778 keer

Berichtdoor satine » do 15 jun 2017, 08:42

lord F. schreef:Kan Simonne Mayra eigenlijk wel zomaar ontslaan met enkel privé-redenen?
Nee, ook al omdat die zwanger is en dus alleen om dringende redenen kan ontslagen worden.

Het is niet omdat Simonne wat staat te brullen dat ze de wet aan haar kant heeft.
nounake schreef:Ik had de indruk dat ze eigenlijk , diep vanbinnen, stikjaloers is ....
Dat heel zeker!
Haar gevoelens voor Waldek zijn nog lang niet weg, anders zou ze zich daar zo druk niet in maken.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1675 keer
Is bedankt: 3702 keer

Berichtdoor jessie V. » do 15 jun 2017, 10:14

Ik vond dat ontslag tamelijk belachelijk.
Mayra doet veel rare dingen die helemaal niet goed zijn, maar wat heeft ze Simone misdaan?
Het is inderdaad pure jaloezie. En het zit wel heel diep, gezien de manier waarop ze tekeer ging tegen Mayra.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1911 keer
Is bedankt: 1813 keer

Berichtdoor annekeHU » do 15 jun 2017, 10:48

volgens mij is ze gewoon kwaad op Waldek, en omdat ze hem niet rechtstreeks kan treffen, (met die 2 lappen die hem gegeven heeft , is haar woede blijkbaar nog niet gekoeld!) ontslaat ze Mayra...
Gebruikers-avatar
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Guapa » do 15 jun 2017, 11:52

Dan moet Mayra toch een wel hele zware fout hebben gemaakt ! een zwangere vrouw is beschermd tegen ontslag , tot een maand na haar bevallingsverlof
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 36 keer

Berichtdoor ikke » do 15 jun 2017, 12:31

:whistle:
nounake schreef:Ik had de indruk dat ze eigenlijk , diep vanbinnen, stikjaloers is ....

Dat vind ik overduidelijk. En idd, zoals iemand al aanhaalde: een zwangere vrouw kan niet zomaar ontslagen worden. En een ontslag met onmiddelijke ingang veronderstelt een grote fout van de persoon die ontslagen wordt. Zwanger worden is geen fout die ontslag rechtvaardigt.
Aanvoeren dat Mayra ooit de taxi's misbruikte in verwoede pogingen om zwanger te worden, al evenmin.
Wat overblijft, vrees ik, is dat Simonne zelf opstapt en samen met haar "baby" andere horizonten op zoekt. :whistle:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor tvx1 » do 15 jun 2017, 13:52

Ik hoop dat Simonne beseft dat ze hier waarschijnlijk de doodsteek heeft gegeven aan het bedrijf dat ze hard heeft opgebouwd. De éné chauffeur heeft ze ontslagen en de andere chauffeur (zijzelf) heeft éénzijdig verlof genomen. Dat betekent dat er dus niemand meer was om met de taxi's te rijden. Het is door dergelijke toestanden dat de Kabouters in de problemen gekomen is...
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 442 keer
Is bedankt: 582 keer

Berichtdoor heidiw » do 15 jun 2017, 14:43

satine schreef:
lord F. schreef:Kan Simonne Mayra eigenlijk wel zomaar ontslaan met enkel privé-redenen?
Nee, ook al omdat die zwanger is en dus alleen om dringende redenen kan ontslagen worden.

Vraag is of Simonne officieel op de hoogte is van de zwangerschap, met voor ontvangst afgetekend doktersattest. Mayra heeft het wel verteld, maar als ze enkel dat gedaan heeft is ze helemaal niet beschermd
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 441 keer
Is bedankt: 720 keer

Berichtdoor satine » do 15 jun 2017, 15:35

Dan nog heeft Simonne geen been om op te staan.
Dit is iets persoonlijks en mag geen rol spelen in hun werk-relatie.

Het is niet omdat zij de man wil die bij Mayra woont, dat ze het recht heeft om dit te doen.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1675 keer
Is bedankt: 3702 keer

Berichtdoor Arciat » do 15 jun 2017, 16:00

Welke reden tot onslag gaat Simonne aangeven op het C4?
1."Werknemer Mayra Michiels is zwanger van de man waar ik verliefd op ben en woont ook nog samen met hem." :crazy:
2. "De compagnon van werknemer MM heeft er voor gerorgd dat mijn man ontslaan is, dus neem ik wraak." :crazy: :crazy:
Arciat
Nog geen rang

Heeft bedankt: 277 keer
Is bedankt: 57 keer

Berichtdoor ikke » do 15 jun 2017, 17:19

heidiw schreef:
satine schreef:

Vraag is of Simonne officieel op de hoogte is van de zwangerschap, met voor ontvangst afgetekend doktersattest. Mayra heeft het wel verteld, maar als ze enkel dat gedaan heeft is ze helemaal niet beschermd

Ze heeft het verteld en er waren voldoende getuigen bij. Misschien dat die niet staan te springen om dat te bevestigen, maar meineed plegen is niet verstandig.
Om kort te gaan, ik denk niet dat Simonne van krommenaas zou kunnen gebaren ivm de zwangerschap van Mayra.
Dat is nu al in heel 't Thuisdorp geweten, hoe zou Simonne dan kunnen verklaren dat ze geen weet heeft/had daarvan???
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor martha » do 15 jun 2017, 18:41

Gisteren was het overduidelijk : Simonne is stikjaloers op het feit dat Mayra zwanger is van Waldek. Waldek diegene die haar direct heeft ingeruild voor een andere vrouw Mayra. Simonne is gekwetst en beseft dat haar invloed op Waldek niet zo groot was als ze altijd gedacht heeft. Eén ding vergeet Simonne : als zijzelf niet vorig jaar de koes gegeven had aan Waldek dan was er van al de miserie die daaruit is voortgevloeit geen sprake geweest : geen dolgedraaide Julia, geen zwangere Mayra, geen vendetta tussen Waldek en Frank, geen ontslag van Frank ...

Simonne heeft boter op haar hoofd. En kan zij eenzijdig Mayra ontslaan ? Heeft Peggy daar ook geen zeg in ?
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 481 keer
Is bedankt: 785 keer

Berichtdoor martha » do 15 jun 2017, 18:42

ikke schreef:
lord F. schreef:

Simonne doet al pissed tov Mayra vanaf het moment dat zij hoorde dat die zwanger was van Waldek en dat zij samen gingen wonen.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 481 keer
Is bedankt: 785 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages