Simonne Backx (Marleen Merckx)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Simonne Backx (Marleen Merckx)

Berichtdoor martha » do 01 feb 2018, 19:30

Goed gedaan Simonne :thumbup:
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 497 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor heidiw » di 17 apr 2018, 08:33

Toen ze tegen Lowie zei: "ge kunt u toch nie voorstellen dat da mijne vent is" dacht ik aan het spreekwoord zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 484 keer
Is bedankt: 812 keer

Berichtdoor ikke » di 17 apr 2018, 13:41

heidiw schreef:Toen ze tegen Lowie zei: "ge kunt u toch nie voorstellen dat da mijne vent is" dacht ik aan het spreekwoord zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Ola, Pola, Simonne zei niet:" Hoe stom heb ik kunnen zijn door die als vent te willen"! :naughty:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1884 keer
Is bedankt: 1799 keer

Berichtdoor heidiw » di 17 apr 2018, 14:57

ikke schreef:
heidiw schreef:Toen ze tegen Lowie zei: "ge kunt u toch nie voorstellen dat da mijne vent is" dacht ik aan het spreekwoord zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Ola, Pola, Simonne zei niet:" Hoe stom heb ik kunnen zijn door die als vent te willen"! :naughty:

Niet letterlijk neen, maar na al zijn fratsen zou ik heel goed begrijpen dat ze dat af en toe wel eens denkt. En Simonne heeft echt wel degelijk meer wijsheid in pacht dan hare vent :yup: Al gelooft die nog zo sterk dat hij en hij alleen het warm water uitgevonden heeft :mrgreen:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor satine » za 26 mei 2018, 13:22

Ik zat gisteren met verbazing te kijken naar de scène waar Simonne vertelde dat Kobe en Kaat opnieuw goed met elkaar kunnen opschieten.
Op een bepaald moment vroeg ik me af of ze niet stiekem elkaars teksten verwisseld hadden.
Simonne onredelijk en Frank kalm en sussend - wie had dat ooit kunnen denken? :D
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1725 keer
Is bedankt: 3841 keer

Berichtdoor Tiboko » za 26 mei 2018, 15:13

Mannen draaien misschien iets sneller de knop om ?

Frank heeft ingezien dat Kobe ook een goeie kant heeft, toen in de periode met Luc (ook in het centrum waar Luc zat). Simonne heeft eigenlijk nooit veel contact gehad met Kobe en ze heeft het dan ook moeilijker om te begrijpen dat hij veranderd is. Uiteraard heeft ze (een beetje) een punt.

Want zo snel omslaan, het lijkt enkel in Thuis te kunnen. Iemand die je halfdood sloeg en je dan voor dood in een bos achterliet zo snel vergeven (zoals Kaat doet) is euh een beetje raar. Het is trouwens niet enkel vergeven, ze lijkt er ineens ook weer gevoelens voor te hebben. Wat raar.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 179 keer

Berichtdoor satine » za 26 mei 2018, 18:36

Dan nog. Kaat is oud genoeg om te beslissen wat ze met haar leven wil doen.
En als zij beslist dat ze dit achter haar wil laten en alleen vooruit kijken, dan is dat haar volste recht.
Maar Simonne moet meteen staan roepen dat ze niet meer moet afkomen als het fout loopt.

Ik ben jarenlang fan geweest van Simonne, maar sinds Waldek niet mee wou gaan in de nieuwe relatie en ze dan opeens de liefde voor haar Baby 'herontdekt' heeft, zie ik haar alleen nog maar zuur kijken en tobben.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » zo 27 mei 2018, 01:59

Inderdaad...
Het is wat mij betreft niet eens zozeer het feit dat Simonne problemen heeft met Kaat's houding (wat ik eigenlijk wel kan begrijpen na alles wat er gebeurd is), maar meer hoe ze het brengt. Simonne is haar zachte, zorgzame kant al een hele tijd kwijt.
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4069 keer
Is bedankt: 2580 keer

Berichtdoor Soapseut » zo 27 mei 2018, 11:43

Ze heeft gelijk dat Kobe niet te vertrouwen is, maar ze had het op een andere manier moeten brengen. En op een ander moment. Kaat stond vlak voor haar 'sollicitatie' en was nerveus. Ze had iets kunnen zeggen een paar dagen later, op een rustige, minder venijnige manier.

Ze heeft ook geen reden om Kaat te behandelen alsof het iemand is zonder mensenkennis. Tot nu toe is Kaat eerder goed in het inschatten van mensen... Simonne gedroeg zich alsof Kaat de fouten op dat gebied opstapelt. Dat is niet zo.
Soapseut

Berichtdoor satine » zo 27 mei 2018, 13:52

Wat mij het meest opvalt is dat zij inderdaad de mensenkennis van haar dochter onderschat, Kaat zal niet in zeven sloten tegelijk lopen.
En dat Simonne blijkbaar vergeten is dat brave Femke, met wie ze nu elke dag gezellig samen zit, haar ook ooit voor dood heeft achter gelaten.

Christel schreef:Simonne is haar zachte, zorgzame kant al een hele tijd kwijt.

Dit dus - en dat vind ik ontzettend jammer want ze was altijd zo lief en begripvol.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Kwast » zo 27 mei 2018, 19:02

Ik snap Simon wel. Al ben ik het niet met haar eens. Ze zou haar dochter op z'n minst kunnen steunen in wat ze doet. Soms maken kinderen keuzes die je als ouder niet zal begrijpen. Zoals die ouders dat vroeger deden en dat hun ouders het niet begrepen.

Op zich doet Kaat geen rare dingen en is het een wijs mens. Simonneke is gewoon erg bezorgd.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

Berichtdoor heidiw » di 02 okt 2018, 10:32

Heeft die weer even geluk zeg! Een mooie jonge man als collega... En dan komt natuurlijk onmiddellijk de vraag aan wie ze die gaan koppelen :denk:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor martha » di 02 okt 2018, 15:34

Kaat zeker, die keek toch heel geïnteresseerd.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 497 keer
Is bedankt: 803 keer

Vorige

Keer terug naar Personages