Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Berichtdoor satine » vr 30 nov 2018, 11:30

Ik kan haar ergens wel begrijpen, zeker omdat de eerste poging meteen lukte en dan al snel totaal mislukte.
Maar ik ben nooit fan geweest van Paulien en dit is een voor haar typische reactie, vind ik.
Is het niet naar haar zin? Dan roept wel tot iedereen haar zin doet.
Alleen werkt het met zwangerschappen niet zo.

Dus ergens heb ik met haar te doen, maar zoals ze daar gisteren stond te roepen en dan meteen ook maar de zwangerschap van Tamara door de Frens gooide (wat niet aan haar is om dat kenbaar te maken)had ik haar gerust een fikse lap willen geven.
Want in Thuis sust altijd iedereen maar, niemand zegt ooit waar het op aankomt. Altijd omfloerst.

Paulien zou eens mogen gaan inzien dat de evenaar niet door haar navel loopt en dat ze anderen ook hun leven mag gunnen zonder haar zure gezichten altijd.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1722 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor jessie V. » vr 30 nov 2018, 14:20

Volledig mee eens. Ik probeer met haar mee te leven maar dat lukt niet erg. Ik vind haar reacties buitensporig worden.
Sinds het begin van de behandelingen komt er geen normaal woord meer uit. Hier mis ik toch weer de psychiater. Wat als de volgende poging niet lukt. Dat zou heel verdrietig zijn voor Adil en Paulien, maar kan Paulien dat nog aan? Dat grimmige verbeten gezicht de hele tijd, werkt trouwens nogal op mijn zenuwen. Nee, het gaat niet goed met Paulien.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor kingpietro105 » vr 30 nov 2018, 14:50

jessie V. schreef:Volledig mee eens. Ik probeer met haar mee te leven maar dat lukt niet erg. Ik vind haar reacties buitensporig worden.
Sinds het begin van de behandelingen komt er geen normaal woord meer uit. Hier mis ik toch weer de psychiater. Wat als de volgende poging niet lukt. Dat zou heel verdrietig zijn voor Adil en Paulien, maar kan Paulien dat nog aan? Dat grimmige verbeten gezicht de hele tijd, werkt trouwens nogal op mijn zenuwen. Nee, het gaat niet goed met Paulien.

Ze geeft een hopeloze indruk alsof ze het al opgegeven heeft om een kindje te krijgen.
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor vdbemdsa » vr 30 nov 2018, 15:13

en ik blijf erbij, ze heeft ooit een abortus laten plegen, ik weet van sommigen die dit gedaan hebben, dat je achteraf heel moeilijk nog zwanger kunt geraken
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor heidiw » vr 30 nov 2018, 17:23

vdbemdsa schreef:en ik blijf erbij, ze heeft ooit een abortus laten plegen, ik weet van sommigen die dit gedaan hebben, dat je achteraf heel moeilijk nog zwanger kunt geraken

Dat kan een complicatie zijn ja, maar je veroordeelt Paulien zonder erbij te zeggen dat die abortus niet vrijwillig was maar onder dwang van Bram en Julia die geen zwangerschap wilden.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor vdbemdsa » vr 30 nov 2018, 17:46

heidiw schreef:
vdbemdsa schreef:en ik blijf erbij, ze heeft ooit een abortus laten plegen, ik weet van sommigen die dit gedaan hebben, dat je achteraf heel moeilijk nog zwanger kunt geraken

Dat kan een complicatie zijn ja, maar je veroordeelt Paulien zonder erbij te zeggen dat die abortus niet vrijwillig was maar onder dwang van Bram en Julia die geen zwangerschap wilden.

Onder dwang, zet zei dan nu geen dwang op Bram, als zij het toen echt wou, kon ze dat wel houden he, dan moet ze nu niet zo anderen uitkafferen.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor heidiw » vr 30 nov 2018, 19:00

vdbemdsa schreef:
heidiw schreef:

Onder dwang, zet zei dan nu geen dwang op Bram, als zij het toen echt wou, kon ze dat wel houden he, dan moet ze nu niet zo anderen uitkafferen.

Als ik het mij goed herinner studeerde Paulien op dat moment nog. Om dan een kind te laten geboren worden moet je op een aantal mensen kunnen rekenen, zoals je moeder bijvoorbeeld. Julia had heel duidelijk gemaakt dat ze een abortus meer dan wenselijk vond en geen zin had in een baby. Dat Paulien nu zo humeurig is is biologisch te verklaren en niet emotioneel of rationeel: de oorzaak heet namelijk hormonen en niet blinde jaloezie.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor Tiboko » vr 30 nov 2018, 19:58

jessie V. schreef:Volledig mee eens. Ik probeer met haar mee te leven maar dat lukt niet erg.

Nu is het zo dat ook Tamara een beetje meer begrip mocht hebben. Dat ze tegen Leo en de rest van de klanten honderduit tatert over haar toekomstige baby is meer dan OK, maar als ze met Paulien praat, zou het iets ingetogener kunnen. Ze weet toch wat die allemaal meegemaakt heeft?

Gelukkig heeft uitgerekend Lowieke meer empathie.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 178 keer

Berichtdoor satine » vr 30 nov 2018, 20:11

Tiboko schreef:Nu is het zo dat ook Tamara een beetje meer begrip mocht hebben. Dat ze tegen Leo en de rest van de klanten honderduit tatert over haar toekomstige baby is meer dan OK, maar als ze met Paulien praat, zou het iets ingetogener kunnen. Ze weet toch wat die allemaal meegemaakt heeft?

Dat klopt, maar soms zijn zwangere vrouwen nu eenmaal niet te stuiten in hun enthousiasme. ;)
En Paulien zou daar ook gewoon iets kunnen van zeggen, dan zal Tamara dat echt wel begrijpen.
Ze is ook niet achterlijk.

Dat dit allemaal met hormonen te maken heeft, dat wil ik nog aannemen.
(Hoewel ik dacht dat er bewaarde eicellen waren ingeplant en dat ze nu niet meer die hele rimram voor de eicelrijping moet ondergaan)
Maar Paulien is altijd wel heel snel met het geven van haar mening en meestal is ze daarin weinig subtiel.
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1722 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor kingpietro105 » vr 30 nov 2018, 20:56

satine schreef:
Tiboko schreef:Nu is het zo dat ook Tamara een beetje meer begrip mocht hebben. Dat ze tegen Leo en de rest van de klanten honderduit tatert over haar toekomstige baby is meer dan OK, maar als ze met Paulien praat, zou het iets ingetogener kunnen. Ze weet toch wat die allemaal meegemaakt heeft?

Dat klopt, maar soms zijn zwangere vrouwen nu eenmaal niet te stuiten in hun enthousiasme. ;)
En Paulien zou daar ook gewoon iets kunnen van zeggen, dan zal Tamara dat echt wel begrijpen.
Ze is ook niet achterlijk.

Dat dit allemaal met hormonen te maken heeft, dat wil ik nog aannemen.
(Hoewel ik dacht dat er bewaarde eicellen waren ingeplant en dat ze nu niet meer die hele rimram voor de eicelrijping moet ondergaan)
Maar Paulien is altijd wel heel snel met het geven van haar mening en meestal is ze daarin weinig subtiel.

Had ze haar mening op een assertieve manier gezegt zoals " tamara ik vind het niet tof dat je constant over je zwangerschap praat aangezien ik zwanger wil worden " zou veel anders overkomen
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor jessie V. » vr 30 nov 2018, 22:09

ik begin me na deze aflevering toch af te vragen hoe vaak zij (en wij) dat nog mee moeten maken.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor kingpietro105 » vr 30 nov 2018, 22:22

In het boek emotional intelligence van daniel goleman zegt hij dat je psychische toestand de stress en negatief denken invloed heeft op je genezingsproces als je denkt dat je ziek gaat worden ga je ook zie worden.

Dit is ook hier het bewijs ze strest en denkt dat het hopeloos is waardoor haar lichaam ook niet goed werkt.

een interessant boek om te lezen zitten veel waarheden in telkens als ik naar thuis kijk zie ik zaken ervan terug komen.
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor Tiboko » vr 30 nov 2018, 22:24

jessie V. schreef:ik begin me na deze aflevering toch af te vragen hoe vaak zij (en wij) dat nog mee moeten maken.

Heel simpel, ze gaan het vrij snel opgeven.

Daarna komt die mama van Zoë terug en zegt dat ze Zoë definitief niet meer wil, waarna Waldek aan Adil en Paulien voorstelt om Zoë te adopteren.

De eerste stap is vanavond al gezet, want zei Waldek niet "Adil, je bent een geboren vader".
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 178 keer

Berichtdoor Donderkop » za 01 dec 2018, 00:04

Dat ze nog maar even proberen zwanger worden. Komaan zeg... die zijn niet oud he. Ze hebben wel even tijd.

Paulien heeft geen medische problemen, het probleem zit bij Adil. Even volhouden en dan lukt het wel.

Om nu maar even Zoë te adopteren, kweenie ze. Met dat kind is al genoeg geleurd.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor ikke » za 01 dec 2018, 09:48

kingpietro105 schreef:In het boek emotional intelligence van daniel goleman zegt hij dat je psychische toestand de stress en negatief denken invloed heeft op je genezingsproces als je denkt dat je ziek gaat worden ga je ook zie worden.
Dit is ook hier het bewijs ze strest en denkt dat het hopeloos is waardoor haar lichaam ook niet goed werkt.
een interessant boek om te lezen zitten veel waarheden in telkens als ik naar thuis kijk zie ik zaken ervan terug komen.

Niet alles geloven wat "ze" schrijven!
Ik ken een koppel dat 10 keer gepoogd heeft om zwanger te worden, op den duur is het "gelukt", maar na amper 4 weken zwangerschap maakte een miskraam definitief einde aan die droom. Het waren wel degelijk lichamelijk problemen die ervoor gezorgd hebben dat die mensen kinderloos zijn gebleven.

Dat Paulien de moed verliest is niet zo uitzonderlijk. Maar ze mag het een ander niet verwijten, en al zeker niet in 't openbaar, dat zij wel zonder moeite zwanger werd.

En wanneer werd gezegd, of getoond dat het probleem bij Adil ligt? Ik las hier ook al dat een abortus ook voor problemen kan zorgen...

We zullen dus nog wel even deze verhaallijn moeten doorstaan, tenzij ze binnenkort overschakelen naar de adoptie van Zoë.

Maar als ik moet/mag kiezen, laat het dan maar gauw lukken met die zwangerschap van Paulien.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1877 keer
Is bedankt: 1797 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages