Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Berichtdoor heidiw » za 01 dec 2018, 10:21

ikke schreef:En wanneer werd gezegd, of getoond dat het probleem bij Adil ligt? Ik las hier ook al dat een abortus ook voor problemen kan zorgen...

Vorig jaar heeft Ann dit laten onderzoeken en bleek dat Adil zijn zwemmertjes niet snel genoeg zwemmen. En na een abortus kan je gewoon weer zwanger worden, maar er kan altijd weefselbeschadiging zijn of een infectie achteraf. Het is zeldzaam maar mogelijk, en in Thuisdorp is alles mogelijk :yup:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor ikke » za 01 dec 2018, 11:29

heidiw schreef:
ikke schreef:En wanneer werd gezegd, of getoond dat het probleem bij Adil ligt? Ik las hier ook al dat een abortus ook voor problemen kan zorgen...

Vorig jaar heeft Ann dit laten onderzoeken en bleek dat Adil zijn zwemmertjes niet snel genoeg zwemmen. En na een abortus kan je gewoon weer zwanger worden, maar er kan altijd weefselbeschadiging zijn of een infectie achteraf. Het is zeldzaam maar mogelijk, en in Thuisdorp is alles mogelijk :yup:

Soms zijn de dingen des levens in Thuis toch wel realistisch, hé: in 't echt is op dat vlak ook alles mogelijk. :mrgreen:
Moest Pauline weten dat ik ongewild, met een spiraaltje in m'n buik, toch zwanger werd... zou ik er dan ook van langs gekregen hebben van haar?
Maar ik had haar kunnen troosten: dat kindje was even welkom als 't vorige. Alleen was't vroeger dan we wilden.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1877 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor vdbemdsa » wo 05 dec 2018, 15:36

Dat onderzoek bij Adil had dat inderdaad uitgewezen, en precies of ze toen al een jaar probeerden aan kinderen, komaan zeg, in het echte leven moeten velen jaren proberen eer dat ze zwanger zijn. Ik vond zelfs al dat ze vlug met IVF startten, maar ja , was om dat ook bespreekbaar te maken in een serie. En hun eerste poging hierin was toch al gelukt, wat ook niet iedereen kan zeggen, spijtig genoeg dan wel met een miskraam als gevolg. En denk je nu echt dat er in Thuis nog plaats is voor een extra babytje? Te veel baby's op korten tijd moet voor mij ook niet in een serie hoor, er zitten al veel te veel jonge rakkers in, ik mis die oude garde!
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 1 keer
Is bedankt: 30 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 05 dec 2018, 18:19

ikke schreef:
kingpietro105 schreef:In het boek emotional intelligence van daniel goleman zegt hij dat je psychische toestand de stress en negatief denken invloed heeft op je genezingsproces als je denkt dat je ziek gaat worden ga je ook zie worden.
Dit is ook hier het bewijs ze strest en denkt dat het hopeloos is waardoor haar lichaam ook niet goed werkt.
een interessant boek om te lezen zitten veel waarheden in telkens als ik naar thuis kijk zie ik zaken ervan terug komen.

Niet alles geloven wat "ze" schrijven!
Ik ken een koppel dat 10 keer gepoogd heeft om zwanger te worden, op den duur is het "gelukt", maar na amper 4 weken zwangerschap maakte een miskraam definitief einde aan die droom. Het waren wel degelijk lichamelijk problemen die ervoor gezorgd hebben dat die mensen kinderloos zijn gebleven.

Dat Paulien de moed verliest is niet zo uitzonderlijk. Maar ze mag het een ander niet verwijten, en al zeker niet in 't openbaar, dat zij wel zonder moeite zwanger werd.

En wanneer werd gezegd, of getoond dat het probleem bij Adil ligt? Ik las hier ook al dat een abortus ook voor problemen kan zorgen...

We zullen dus nog wel even deze verhaallijn moeten doorstaan, tenzij ze binnenkort overschakelen naar de adoptie van Zoë.

Maar als ik moet/mag kiezen, laat het dan maar gauw lukken met die zwangerschap van Paulien.

Anderzijds kan stress zeker een belangrijke negatieve factor zijn. Ik ken zelf koppel in mijn familie dat problemen had om zwanger te geraken. Meerdere pogingen zonder succes. Altijd maar meer stress. Uiteindelijk hebben ze ge gewoon opgegeven en zijn ze zich beginnen voorbereiden op een kinderloos leven. De hele obsessie en stress verdween gewoon en ze gingen verder met hun leven. Korte tijd later kwam er dan toch een zwangerschap op gewone natuurlijke wijze. Uiteindelijk hebben ze zelfs drie gezonde kinderen gekregen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 584 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 05 dec 2018, 18:22

Ik vraag mij af of Paulien niet beter wat had gewacht met een nieuwe poging om zwanger te geraken. Ze heeft volgens mij niet nagedacht over de gevolgen op lange termijn. Als ze nu kort na Tamara zwanger geraakt gaan beide dames binnen x aantal manden vrij kort na elkaar moeten bevallen en dus tegelijkertijd in bevallingsverlof gaan. Wat dan met de Frens? En ik kan mij inbeelden dat geen van beide in de eerste maanden dat ze terug aan het werk gaan veel zin gaan hebben om de avondshifts te doen.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 584 keer

Berichtdoor ikke » wo 05 dec 2018, 18:35

tvx1 schreef:
ikke schreef:
kingpietro105 schreef:In het boek emotional intelligence van daniel goleman zegt hij dat je psychische toestand de stress en negatief denken invloed heeft op je genezingsproces als je denkt dat je ziek gaat worden ga je ook zie worden.
Dit is ook hier het bewijs ze strest en denkt dat het hopeloos is waardoor haar lichaam ook niet goed werkt.
een interessant boek om te lezen zitten veel waarheden in telkens als ik naar thuis kijk zie ik zaken ervan terug komen.

Niet alles geloven wat "ze" schrijven!
Ik ken een koppel dat 10 keer gepoogd heeft om zwanger te worden, op den duur is het "gelukt", maar na amper 4 weken zwangerschap maakte een miskraam definitief einde aan die droom. Het waren wel degelijk lichamelijk problemen die ervoor gezorgd hebben dat die mensen kinderloos zijn gebleven.

Dat Paulien de moed verliest is niet zo uitzonderlijk. Maar ze mag het een ander niet verwijten, en al zeker niet in 't openbaar, dat zij wel zonder moeite zwanger werd.

En wanneer werd gezegd, of getoond dat het probleem bij Adil ligt? Ik las hier ook al dat een abortus ook voor problemen kan zorgen...

We zullen dus nog wel even deze verhaallijn moeten doorstaan, tenzij ze binnenkort overschakelen naar de adoptie van Zoë.

Maar als ik moet/mag kiezen, laat het dan maar gauw lukken met die zwangerschap van Paulien.

Anderzijds kan stress zeker een belangrijke negatieve factor zijn. Ik ken zelf koppel in mijn familie dat problemen had om zwanger te geraken. Meerdere pogingen zonder succes. Altijd maar meer stress. Uiteindelijk hebben ze ge gewoon opgegeven en zijn ze zich beginnen voorbereiden op een kinderloos leven. De hele obsessie en stress verdween gewoon en ze gingen verder met hun leven. Korte tijd later kwam er dan toch een zwangerschap op gewone natuurlijke wijze. Uiteindelijk hebben ze zelfs drie gezonde kinderen gekregen.

Jammergenoeg heeft niet ieder kinderwensend koppel zoveel geluk.
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor apestaart » wo 05 dec 2018, 19:30

tvx1 schreef:Ik vraag mij af of Paulien niet beter wat had gewacht met een nieuwe poging om zwanger te geraken. Ze heeft volgens mij niet nagedacht over de gevolgen op lange termijn. Als ze nu kort na Tamara zwanger geraakt gaan beide dames binnen x aantal manden vrij kort na elkaar moeten bevallen en dus tegelijkertijd in bevallingsverlof gaan. Wat dan met de Frens? En ik kan mij inbeelden dat geen van beide in de eerste maanden dat ze terug aan het werk gaan veel zin gaan hebben om de avondshifts te doen.

Dan zullen ze het café 's avonds moeten sluiten maar dan lopen ze het risico van klanten te verliezen, de vaste klanten zullen dan naar een ander café gaan bv De Welkom.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor ikke » wo 05 dec 2018, 21:08

Dan zullen ze het café 's avonds moeten sluiten maar dan lopen ze het risico van klanten te verliezen, de vaste klanten zullen dan naar een ander café gaan bv De Welkom.

Ze zijn nog niet zo ver,hé?! Tamara is nog zwanger, minstens nog een maand of vijf en Paulien moet nog zwanger raken... :roll:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor Christel » do 06 dec 2018, 11:58

ikke schreef:

Ze zijn nog niet zo ver,hé?! Tamara is nog zwanger, minstens nog een maand of vijf en Paulien moet nog zwanger raken... :roll:

Inderdaad.
En mocht het zover komen, dan kunnen ze toch gewoon personeel zoeken om dat mee op te vangen? Die zijn vlug genoeg ingeleerd, en er lopen ook genoeg mensen rond die mee een oogje in het zeil kunnen houden wat dat betreft. :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2573 keer

Berichtdoor apestaart » wo 12 dec 2018, 01:09

Paulien heeft bij Dries gepolst of hij bereid zou zijn om te verhuizen maar Dries heeft geantwoord dat hij dat niet van plan is zolang de huurovereenkomst nog lopende is en dat hij pas zal vertrekken als de huurovereenkomst afgelopen is en anders moet Paulien een proces aanspannen maar Dries raadt dat haar af wetende dat zij dat toch zal verliezen.
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Vorige

Keer terug naar Personages