Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Nancy De Grote (Ann Pira)

Berichtdoor Kwast » ma 19 nov 2018, 18:11

Nancy en haar eeuwige gevoel voor drama. Denkt die vrouw ooit na voor ze iets stoms zegt? Haar gedachten nemen wel heel snel een loopje met haar. Zou ze ooit rationeel nadenken over wat er gaande is in haar leven? Ik heb niet illusie namelijk.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

Berichtdoor Tiboko » ma 19 nov 2018, 19:50

Kwast schreef:Nancy en haar eeuwige gevoel voor drama. Denkt die vrouw ooit na voor ze iets stoms zegt? Haar gedachten nemen wel heel snel een loopje met haar. Zou ze ooit rationeel nadenken over wat er gaande is in haar leven? Ik heb niet illusie namelijk.

Nadenken is een werkwoord dat niet in haar woordenboek voorkomt.

Gelukkig heeft ze nog Dieter om haar af en toe wat in te tomen. De manier waarop ze Eddy zwart maakte bij haar dochter was weer typisch voor iemand die altijd voor zijn beurt praat.
Gebruikers-avatar
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 6 keer
Is bedankt: 178 keer

Berichtdoor jessie V. » di 20 nov 2018, 15:31

Nancy mag dan in wezen voor een groot deel gelijk hebben, maar ze zal toch eens moeten leren zich op een andere manier te uiten. Hoe harder ze blaft tegen Britney, hoe harder Britney terug blaft. Datzelfde geldt voor het zwart maken van Eddy. Hoe meer ze dat doet, des te meer trekt Britney naar Eddy toe.
Misschien kan ze eens proberen gewoon met dat kind te praten en haar grootste verontwaardiging eerst eens even te laten zakken voordat ze de strijd met haar dochter aanbindt.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor Kwast » di 20 nov 2018, 21:39

Nancy heeft het na al die jaren nog altijd niet begrepen. Ik vrees dat ze niet meer zal veranderen. Ik vrees dat Nancy nooit naar zichzelf kijkt. Altijd alles op anderen projecteert. Onverbeterlijk stuk vreten. Dat haar dochter dit soort dingen doet, dat is wel een teken aan de wand. Waarom beseft Nancy dat niet? Het enige wat ze doet is Jan en alleman de zwarte piet toespelen. (bij ons mag dat niet meer) Op deze manier gaat ze nog van een koude kermis thuiskomen.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Gebruikers-avatar
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 317 keer
Is bedankt: 447 keer

Berichtdoor martha » wo 21 nov 2018, 18:03

Nancy, ik weet de juiste en gepaste straf voor Britney : laat haar een week de WC's poetsen, de keuken opruimen, de kamers helpen mee poetsen. Veel betere straf dat het dreigen dat zij geen TV meer mag kijken, of op het internet te mogen.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 493 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 21 nov 2018, 18:53

Kwast schreef:Nancy heeft het na al die jaren nog altijd niet begrepen. Ik vrees dat ze niet meer zal veranderen. Ik vrees dat Nancy nooit naar zichzelf kijkt. Altijd alles op anderen projecteert. Onverbeterlijk stuk vreten. Dat haar dochter dit soort dingen doet, dat is wel een teken aan de wand. Waarom beseft Nancy dat niet? Het enige wat ze doet is Jan en alleman de zwarte piet toespelen. (bij ons mag dat niet meer) Op deze manier gaat ze nog van een koude kermis thuiskomen.

Ik vind het toch opvallend dat Nancy met momenten compleet hulpeloos lijkt wat betreft het opvoeden van Britney. Alsof het haar enige kind is en ze nog nooit met puberteit werd moest omgaan. Vergeleken met wat Renzo en Femke destijds allemaal uitspookten is wat Britney doet toch echt klein bier.
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 584 keer

Berichtdoor apestaart » wo 21 nov 2018, 20:01

martha schreef:Nancy, ik weet de juiste en gepaste straf voor Britney : laat haar een week de WC's poetsen, de keuken opruimen, de kamers helpen mee poetsen. Veel betere straf dat het dreigen dat zij geen TV meer mag kijken, of op het internet te mogen.

Kortom Britney moet een week lang de taken van haar moeder overnemen maar wat gaat Nancy ondertussen doen? Met haar duimen draaien met vermaak van haar hielen? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor hannanaske » wo 21 nov 2018, 21:08

apestaart schreef:
martha schreef:Nancy, ik weet de juiste en gepaste straf voor Britney : laat haar een week de WC's poetsen, de keuken opruimen, de kamers helpen mee poetsen. Veel betere straf dat het dreigen dat zij geen TV meer mag kijken, of op het internet te mogen.

Kortom Britney moet een week lang de taken van haar moeder overnemen maar wat gaat Nancy ondertussen doen? Met haar duimen draaien met vermaak van haar hielen? :mrgreen:

Ik heb geen kinderen en mijn ervaring over opvoeden en tieners in hun puberteit is nihil,
maar als ik Nancy was zou ik eerst een rustig gesprekje hebben en duidelijk maken dat ik zwaar teleurgesteld ben.
En ook erbij vertellen dat ik nog moeite heb om haar te vertrouwen. (een vertrouwensbreuk is soms al een heel erge straf)Vervolgens zou ik een afspraak maken met Rosa en Steven en voorstellen om haar af en toe boodschappen te laten doen.
Nu Steven wel wat moeite heeft met zijn mobiliteit, kunnen ze af en toe wel wat hulp gebruiken, toch?

Als ze dat een aantal weken goed gedaan heeft en alle wisselcentjes netjes terug geeft en mijn vertrouwen terug wint, krijgt ze flink weer haar zakgeld. Het voordeel kan nog zijn dat Steven en Rosa het leuk vinden en dat ze dat mag blijven doen om op die manier wat centjes te verdienen voor iets leuks.
En ze krijgt op die manier wat verantwoordelijkheid en de waarde van centjes.

Straffen is één ding, maar ze moeten er ook iets uit leren vind ik.

:yup:
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Gebruikers-avatar
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 182 keer
Is bedankt: 691 keer

Berichtdoor heidiw » wo 21 nov 2018, 22:29

tvx1 schreef:
Kwast schreef:Nancy heeft het na al die jaren nog altijd niet begrepen. Ik vrees dat ze niet meer zal veranderen. Ik vrees dat Nancy nooit naar zichzelf kijkt. Altijd alles op anderen projecteert. Onverbeterlijk stuk vreten. Dat haar dochter dit soort dingen doet, dat is wel een teken aan de wand. Waarom beseft Nancy dat niet? Het enige wat ze doet is Jan en alleman de zwarte piet toespelen. (bij ons mag dat niet meer) Op deze manier gaat ze nog van een koude kermis thuiskomen.

Ik vind het toch opvallend dat Nancy met momenten compleet hulpeloos lijkt wat betreft het opvoeden van Britney. Alsof het haar enige kind is en ze nog nooit met puberteit werd moest omgaan. Vergeleken met wat Renzo en Femke destijds allemaal uitspookten is wat Britney doet toch echt klein bier.

Het verschil is dat ze nu nuchter is en met Femke en Renzo was ze te zat om er zich veel van aan te trekken.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

Berichtdoor jessie V. » ma 26 nov 2018, 21:50

Nancy slaat weer eens op hol en Dieter moet haar weer kalmeren en weer en weer en weer enz. enz.
Dag in, dag uit.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor Christel » di 27 nov 2018, 11:24

Mja... Verandering van spijs doet eten, zeggen ze wel eens, maar het lijkt inderdaad wel alsof Nancy nog maar één trucje kent: overreageren. :-?
Niet echt interessant meer, en ze leert ook nergens uit, blijkbaar... :nope:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2573 keer

Berichtdoor Devilex » di 27 nov 2018, 14:07

Hoog tijd om dit personage uit de reeks te zetten, dat ze maar wat onnozel gaat doen in de nieuwe FC De Kampioenen film.
Devilex
Poster rang 1
Poster rang 1

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 17 keer

Berichtdoor Christel » di 27 nov 2018, 14:40

Devilex schreef:Hoog tijd om dit personage uit de reeks te zetten, dat ze maar wat onnozel gaat doen in de nieuwe FC De Kampioenen film.

Liever niet, eigenlijk... :razz:
Misschien kunnen ze ons de oude Nancy teruggeven? De Nancy die soms wel wat onnozel kon doen, maar die iedereen dan ineens toch versteld liet staan met een rake opmerking of een extreem heldere/nuchtere kijk op de dingen.
Die misschien het wiel niet had uitgevonden, maar die met haar boerenverstand vaak uiteindelijk vele malen slimmer uit de hoek kwam dan sommige anderen. En iemand die wel eens kon overreageren in sommige situaties, maar die dat met reden deed en daaruit vervolgens wel lessen trok.

Kortom: een mens van vlees en bloed, in plaats van een oliedomme persiflage. Dat laatste heeft Nancy namelijk echt niet verdiend, vind ik...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2573 keer

Berichtdoor Donderkop » di 27 nov 2018, 19:39

Zoals Nancy nu afgebeeld wordt, vind ik het ook maar niks.

Ik vraag me toch af of dit deel zal uitmaken van een verhaallijn. Ze is altijd wel zo geweest, maar nu is het uitvergroot. Alsof er remmingen wegvallen en er misschien iets anders aan de hand is?

Ze is in ieder geval onuitstaanbaar nu. Echt niet meer om aan te zien.
Donderkop
Nog geen rang

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 27 keer

Berichtdoor heidiw » di 27 nov 2018, 20:54

Ze is een karikatuur van een karikatuur geworden.
Haar setting is natuurlijk veranderd, een totaal andere man dan Eddy, de Withoeve ipv de dokterswoning, mee moeten wonen met jaar om ter arrogantste dochter en schoonzoon... Maar de leuke Nancy met haar onbezonnen acties is verdwenen... hopelijk niet voorgoed.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 803 keer

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages