Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 23 dec 2020, 15:35

Tiboko schreef:
wo 23 dec 2020, 15:06
Benieuwd wanneer ze bij ACE gaan ontdekken waarvan Frank hen beschuldigt. Vermoed dat Frank dan niet langer bij Sam zal mogen logeren. Want tenslotte beschuldigt hij nu Sams neefje ervan dat hij zijn kot in de fik heeft laten gaan.
Da's wel heel kort door de bocht hé. Het gaat hier niet om klacht bij de politie en dus een beschuldiging van een misdaad. Zoals Jacques al aangaf gaat het hier niet om persoonlijke beschuldigingen, maar financiële aansprakelijkheid. Ze willen de verzekering van ACE aanspreken, niet mensen beschuldigen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 23 dec 2020, 15:47

Christel schreef:
wo 23 dec 2020, 11:27
ACE kan wel wettelijk aansprakelijk zijn omdat die werken in hun naam uit zijn gevoerd, maar als Frank zelf ook nog aan de elektra gewerkt heeft, dan zou het toch echt wel beneden alle peil zijn om daar nu over te zwijgen en zo een ander de schuld in de schoenen te kunnen schuiven...
Maar welke schuld schuift hij dan af? Het is toch helemaal niet gezegd dat Frank een fout gemaakt heeft?? Het kan toch perfect dat Joren echt een fout gemaakt heeft??? En dan is het toch niet meer dan normaal dat ACE aansprakelijk is? Hun verzekering zal waarschijnlijk wel een expertise laten uitvoeren en dan zal de precieze oorzaak wel ontdekt worden.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 20

Bericht door johan1969 » wo 23 dec 2020, 16:02

Tiboko schreef:
wo 23 dec 2020, 15:06
Ik denk niet dat de firma die de kast plaatst, ook degene is die ze mag keuren.
Klopt. Ik heb mijn elektriciteitskast in mijn pasgekocht appartement laten in orde brengen door n elektricien en dan moest iemand anders (die het mag van de overheid) ze keuren. Je auto laat je toch ook niet elk jaar technisch keuren door de garage waar je hem gekocht hebt ?
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 29

Bericht door apestaart » wo 23 dec 2020, 18:36

In België gebeurt de keuring door Vinçotte, plaatsen van elektriciteitskasten alsook aanleggen van installatie moet gebeuren door een elektricien vervolgens moet Vinçotte de installatie goedkeuren en een attest afleveren om die voor te leggen bij de netbeheerder (Fluvius, Eandis) die dan de installatie op het elektriciteitsnet aansluit.
Daarna kan de bewoner een contract met de energieleverancier (Engie, Luminus, Elegant, ...enz) afsluiten.
0 x

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 4
x 43

Bericht door Kiki_Dee » do 24 dec 2020, 06:45

Frank zonder zijn iconische, zwarte, lederen jas is toch raar...
0 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » do 24 dec 2020, 09:43

Christel schreef:
wo 23 dec 2020, 11:27
ACE kan wel wettelijk aansprakelijk zijn omdat die werken in hun naam uit zijn gevoerd, maar als Frank zelf ook nog aan de elektra gewerkt heeft, dan zou het toch echt wel beneden alle peil zijn om daar nu over te zwijgen en zo een ander de schuld in de schoenen te kunnen schuiven...
tvx1 schreef:
wo 23 dec 2020, 15:47
Maar welke schuld schuift hij dan af? Het is toch helemaal niet gezegd dat Frank een fout gemaakt heeft??
Ik zeg toch ook "als" hij zelf nog aan die kast gewerkt heeft (en de fout dus bijgevolg ook zelf veroorzaakt kan hebben, mocht er een fout ontdekt worden)? En dat het dan netjes zou zijn als hij dat zou vermelden? Ik zeg helemaal niet dat ACE of Frank schuldig is aan iets, want dat zal een onderzoek uit moeten wijzen, maar tot nu toe brengt Frank het verhaal ogenschijnlijk veel beknopter dan het gebeurd is, en dat doet iemand meestal niet voor niks.

En dan gaat het mij nog niet eens om wie wettelijk aansprakelijk gesteld gaat worden, want ik weet niet hoe de regels precies zitten, maar ik vind het hoe dan ook best apart dat die kast niet gecontroleerd werd achteraf. Zoals al door meerdere mensen aangegeven werd, is dat toch wel een normale gang van zaken dat iemand een keuringsrapport o.i.d. afgeeft, dus dan is die opdracht bij Frank sowieso niet goed afgewerkt door ACE, als ik het goed begrijp.
Maar het gaat mij vooral om de gemoedsrust van Joren, die er wél recht op heeft dat het volledige verhaal geschetst wordt, en niet alleen het gedeelte wat de benadeelde goed uitkomt...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 24 dec 2020, 15:13

blijf het toch allemaal ondermaats vinden hoor! En z'n onderuitse blik spreekt boekdelen! :thumbdown:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » do 24 dec 2020, 15:14

blijf het toch allemaal ondermaats vinden hoor! En z'n onderuitse blik spreekt boekdelen! :thumbdown:
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » do 24 dec 2020, 17:59

Christel schreef:
do 24 dec 2020, 09:43
Maar het gaat mij vooral om de gemoedsrust van Joren, die er wél recht op heeft dat het volledige verhaal geschetst wordt, en niet alleen het gedeelte wat de benadeelde goed uitkomt...
En wat heeft het voor Joren's persoonlijke gemoedsrust nu enige baat dat aan de verzekering "het volledige verhaal geschetst" wordt? Niemand in zijn omgeving neemt Joren toch iets persoonlijk kwalijk. Zelfs al maakte hij een fout is en blijft het toch een ongeluk. Bovendien kennen alle betrokken personen toch al het hele verhaal. Frank weet het, Simonne weet het. Zelfs Adil weet dat Frank ook aan die elektriciteitskast heeft gewerkt. Die claim tegen ACE is enkel en alleen om financiële redenen. Omdat Frank en Simonne nu eenmaal geen andere keus hebben. Ze zijn daar toch wel allemaal volwassen genoeg om dat begrijpen zeker.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 25 dec 2020, 08:50

ja, maar toch een moeilijke keuze!
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Bericht door satine » vr 25 dec 2020, 09:00

Niet alleen een moeilijke keuze, als blijkt dat de fout inderdaad bij Frank ligt, is dit gewoon fraude.
Ook al staat de factuur op naam van ACE en dragen ze de eindverantwoordelijkheid (op papier), als zij er geen schuld aan hebben, dan klopt het niet.
Ik vraag me af in hoeverre experten dit nog kunnen vaststellen in een volledig afgebrand huis.

Verder doen ze alsof ze nu helemaal NIKS meer hebben.
Hun huis en hun huisraad en al hun spullen zijn ze inderdaad kwijt.
Maar ze hebben altijd allebei gewerkt, het huis hebben ze indertijd terug gekocht van Luc met geld dat ze van Leontien hadden gekregen, dus daar hebben ze ook al die jaren niets voor moeten afbetalen.
Simonne heeft een job en Frank zijn pensioen.
Dan hebben ze toch wel IETS van appeltje voor de dorst?
Genoeg om iets te huren en daar meubels en huisgerief voor te kopen?
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 20

Bericht door johan1969 » vr 25 dec 2020, 10:25

Nu Tim het gehoord heeft van Franks laffe beschuldigingen aan het adres van Joren, zullen Frank en Simonne wel hun boeltje moeten pakken, hoewel, ms steekt Sam daar wel n stokje voor.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » za 26 dec 2020, 01:19

tvx1 schreef:
do 24 dec 2020, 17:59
En wat heeft het voor Joren's persoonlijke gemoedsrust nu enige baat dat aan de verzekering "het volledige verhaal geschetst" wordt? Niemand in zijn omgeving neemt Joren toch iets persoonlijk kwalijk. Zelfs al maakte hij een fout is en blijft het toch een ongeluk. Bovendien kennen alle betrokken personen toch al het hele verhaal. Frank weet het, Simonne weet het. Zelfs Adil weet dat Frank ook aan die elektriciteitskast heeft gewerkt. Die claim tegen ACE is enkel en alleen om financiële redenen. Omdat Frank en Simonne nu eenmaal geen andere keus hebben. Ze zijn daar toch wel allemaal volwassen genoeg om dat begrijpen zeker.
Dat heeft niks met volwassenheid te maken, maar met eerlijkheid.
En het is niet alleen de verzekering die Frank een rad voor de ogen probeert te draaien, want ook tegen andere mensen wil hij het niet over zijn eigen aandeel hebben. Joren is iemand die al heel veel meegemaakt heeft in zijn jonge leven, en die al een hele hoop heeft moeten incasseren van de mensen die voor hem moesten zorgen en die hij graag zag. In al dat tumult, is Joren Frank al vrij snel als een stabiele factor gaan zien. Frank was al verschillende keren een heel belangrijke houvast, als Joren's leven weer eens volledig op zijn kop stond, en hun band was dus heel hecht.

Als zo'n belangrijke persoon als Frank het dan ineens zo fundamenteel af laat weten, enkel en alleen omdat hij zelf uit de problemen wil komen, dan kan dat ongelofelijk veel kapotmaken in het vertrouwen van zo'n jongen.

Als hij Joren bijvoorbeeld op voorhand eens apart genomen had om hem de problemen uit te leggen waar hij en Simonne voor staan (en hoe hij die denkt op te lossen), voordat hij zijn eigen aandeel in de reparaties tot 0 minimaliseerde, dan was dat al heel anders geweest. Maar hij heeft over de hele lijn zijn mond gehouden en Joren voor voldongen-, niet volledig kloppende feiten gezet.

Ik hoop dat Frank beseft wat hij aangericht heeft, want inderdaad; niemand neemt Joren verder iets kwalijk. Maar Joren zélf doet dat wel, plus dat zijn vertrouwen in mensen nog maar eens een flinke knauw krijgt.

Hoewel ik zeker begrip heb voor de moeilijke situatie waar Frank en Simonne in zitten, en ik het ook echt heel erg voor hen vind, was ik toch heel blij om te zien dat Sam en Tim het vanavond zo voor Joren op namen. Dan verliest die jongen in elk geval niet de hele bodem onder zijn voeten...
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 26 dec 2020, 08:21

Christel schreef:
za 26 dec 2020, 01:19
Dan verliest die jongen in elk geval niet de hele bodem onder zijn voeten...
0 x
Zal nodig zijn, want hij twijfelt aan zichzelf. Frank zal wel helemaal allen komen te staan! :problem: En toch ook wel terecht!
2 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » ma 28 dec 2020, 21:29

satine schreef:
vr 25 dec 2020, 09:00
Hun huis en hun huisraad en al hun spullen zijn ze inderdaad kwijt.
Ik vraag me eigenlijk in hoeverre dat klopt. Tim zei dat het huis veilig was verklaard en dat ze er in mochten om te kijken wat er nog te redden was van spullen. Dan moet het huis toch nog in een redelijk stevige staat zijn. Is het dan echt niet herstelbaar? En zelfs indien niet hebben ze toch op z’n minst een bouwgrond om te verkopen indien ze geld nodig hebben??
1 x

Plaats reactie