Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 54
x 81

Bericht door martha » di 22 dec 2020, 16:40

@ Christel : Frank heeft gezegd, ik denk gisteren tegen Tom, dat hij enkel de "kast" heeft moeten dichtdoen. Bij mijn weten moet er daar wel een "loodje" aanhangen maar dat zal één detail zijn vrees ik.

Waar ik bij gefronst heb is het antwoord van Simonne op de suggestie van Tim om een garagebox te huren voor hun gerecupereerde dingen dat ze daarvoor het geld niet hebben :denk: Simonne krijgt toch een wedde (en heeft waarschijnlijk een mooie som gekregen toen de taxi's werden verkocht) en Frank heeft ook een pensioen. Het is nu niet dat beiden moeten leven van een uitkering van het OCMW.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » di 22 dec 2020, 17:00

tvx1 schreef:
di 22 dec 2020, 16:28
Toch vraag ik mij af of Frank en Simonne die verzekeraar niet alsnog in gebreke kunnen stellen. Iedereen kan zomaar met het excuus afkomen “jamaar ik heb u een herrinering gestuurd”. Welk wettig bewijs hebben ze daar eigenlijk van? Daarom heeft men dus de aangetekende zending uitgevonden. Dan heb je namelijk een wettig bewijs van verzending en ontvangst.
Dat ben ik helemaal met je eens, en in die zin zou ik ook denken dat herinneringen dan wel gewoon aangetekend verstuurd zouden worden als zo'n maatschappij hun factuur betaald wil zien. Dat zou logisch moeten zijn, eigenlijk.

Maar...: Ze redeneren meestal dat iedereen daar zelf verantwoordelijk voor is en sowieso weet dat hij/zij de verzekering moet betalen. Of dat nou maandelijks of jaarlijks is; het is een bedrag wat met vaste regelmaat terugkomt. In die zin ben je dus al min of meer "in gebreke" als je dat vergeet. Dan stuurt zo'n maatschappij ook nog eens een factuur (waarop ook aangegeven staat dat je niet meer verzekerd bent bij niet tijdige betaling), waarmee je in feite al de eerste extra herinnering krijgt dat er weer betaald moet worden. En als je dat dan nog niet doet, krijg je ook nog eens een herinnering.
Ze gaan er dan vanuit dat je dus meerdere kansen hebt om in elk geval je verzekering niet te verliezen, en dat er toch wel minstens 1 kans doorgedrongen moet zijn.
Komt daar nog bij dat de meeste mensen pas achteraf beseffen dat ze een vergissing gemaakt hebben of in gebreke zijn, en pas problemen beginnen maken op het moment dat ze zo'n verzekering aan willen spreken, en de verzekering dus uit zou moeten betalen (net zoals Frank en Simonne in dit geval, nu hun huis afgebrand is). En uitbetalen doen verzekeraars niet persé graag, dus zullen ze elke rechtmatige kans aangrijpen om alsnog onder die betaling uit te komen, als die kans er is.

Is dat klantvriendelijk of menselijk? In veel gevallen niet, als je het mij vraagt. Zeker niet als mensen al jarenlang klant zijn. Maar dat is niet iets waar grote verzekeraars van wakker zullen liggen. Hoe erg mensen daar ook mee in de problemen kunnen komen, helaas... :(
Voor jou 10 andere klanten die hun premie wél betalen, zeg maar.
Om die reden alleen al is de automatische incasso uitgevonden, hè? Zodat zoiets zeker niet vergeten kan worden of fout kan lopen... ;)
Laatst gewijzigd door Christel op di 22 dec 2020, 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » di 22 dec 2020, 17:03

martha schreef:
di 22 dec 2020, 16:40
@ Christel : Frank heeft gezegd, ik denk gisteren tegen Tom, dat hij enkel de "kast" heeft moeten dichtdoen. Bij mijn weten moet er daar wel een "loodje" aanhangen maar dat zal één detail zijn vrees ik.

Waar ik bij gefronst heb is het antwoord van Simonne op de suggestie van Tim om een garagebox te huren voor hun gerecupereerde dingen dat ze daarvoor het geld niet hebben Simonne krijgt toch een wedde (en heeft waarschijnlijk een mooie som gekregen toen de taxi's werden verkocht) en Frank heeft ook een pensioen. Het is nu niet dat beiden moeten leven van een uitkering van het OCMW.
Dankjewel voor de info, Martha! :romance-kisscheek:
Hmmm...dan ziet het er misschien toch niet zo goed uit voor Joren/ACE dan... :(

Wat dat geld betreft; dat kan ik ook even niet volgen. :-?
Misschien omdat Simonne denkt dat ze financieel geruïneerd zijn als de verzekering niet uitbetaalt? Want daar heeft ze dan wel een punt natuurlijk... :denk:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 22 dec 2020, 17:30

Christel schreef:
di 22 dec 2020, 17:03
Want daar heeft ze dan wel een punt natuurlijk...
Denk ik toch ook. Neem maar alleen al de schade bij de buren en dan nog alles wat zij kwijt zijn. Maar ik vind het gedrag van Frank maar ondermaats moest hij alles in Joren z'n schoenen schuiven. Hij voelt zich in een hoek gedrukt door 2 fouten van hem: het niet betalen van de verzekering, het 'afwerken' van de elektriciteitskast en zal nu het onderste proberen uit de kan te halen, dat voor hem mogelijk is. Maar dat hij hierdoor iemand anders zal laten opdraaien, dat is er toch over!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 22 dec 2020, 22:29

daffy duck schreef:
di 22 dec 2020, 17:30
Denk ik toch ook. Neem maar alleen al de schade bij de buren en dan nog alles wat zij kwijt zijn. Maar ik vind het gedrag van Frank maar ondermaats moest hij alles in Joren z'n schoenen schuiven. Hij voelt zich in een hoek gedrukt door 2 fouten van hem: het niet betalen van de verzekering, het 'afwerken' van de elektriciteitskast en zal nu het onderste proberen uit de kan te halen, dat voor hem mogelijk is. Maar dat hij hierdoor iemand anders zal laten opdraaien, dat is er toch over!
De familiale verzekering gaat blijkbaar de schade bij de buren betalen. Gelukkig heeft Frank die polis blijkbaar wel betaald. En wat de aansprakelijkheid betreft heeft Frank wel een punt. Ze staan met hun rug tegen de muur en hebben dus gewoon geen keus. Bovendien is het best mogelijk dat Joren en dus ACE wel degelijk iets fout heeft gedaan.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » wo 23 dec 2020, 00:07

Het is natuurlijk niet omdat Frank tegen Tom zei dat hij enkel nog de kastdeur moest dicht doen, dat dit ook zo was natuurlijk.

Wat had je dan verwacht? Dat hij tegen zijn advocaat zou zeggen dat hij zélf verantwoordelijk is voor die brand en dat hij nu voor de rest van zijn leven van het ocmw gaat leven?

In ieder geval lijkt Simonne niet zo blij dat het neefje van haar dochter hiervoor moet opdraaien. Uiteraard is ACE tegen dit soort dingen verzekerd, maar DE VRAAG is of het duo Adil/Christine de schadevergoeding niet op hun werknemer gaan verhalen, als die een professionele fout heeft gemaakt. En uiteraard wordt hij meteen ook ontslagen.

Ik weet niet of Joren dit allemaal verdiend heeft, zeker omdat Frank zich wat deze stinkende zaak betreft heel verdacht gedraagt.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 23 dec 2020, 00:15

Christel schreef:
di 22 dec 2020, 17:00
Maar...: Ze redeneren meestal dat iedereen daar zelf verantwoordelijk voor is en sowieso weet dat hij/zij de verzekering moet betalen. Of dat nou maandelijks of jaarlijks is; het is een bedrag wat met vaste regelmaat terugkomt. In die zin ben je dus al min of meer "in gebreke" als je dat vergeet. Dan stuurt zo'n maatschappij ook nog eens een factuur (waarop ook aangegeven staat dat je niet meer verzekerd bent bij niet tijdige betaling), waarmee je in feite al de eerste extra herinnering krijgt dat er weer betaald moet worden. En als je dat dan nog niet doet, krijg je ook nog eens een herinnering.
Ze gaan er dan vanuit dat je dus meerdere kansen hebt om in elk geval je verzekering niet te verliezen, en dat er toch wel minstens 1 kans doorgedrongen moet zijn.
Maar dat is het hem nu net. Da's de theorie. Maar ik twijfel er in dit geval strek aan dat die herinneringen wel degelijk verstuurd zijn. Het is voor mij volstrekt ongeloofwaardig dat noch Frank, noch Simonne daar geen enkel van zou gezien tussen hun post. Het kwam in dit geval enkel over als een flauw excuus om hen af te wimpelen.
Laatst gewijzigd door tvx1 op wo 23 dec 2020, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 23 dec 2020, 00:17

Tiboko schreef:
wo 23 dec 2020, 00:07
Wat had je dan verwacht? Dat hij tegen zijn advocaat zou zeggen dat hij zélf verantwoordelijk is voor die brand en dat hij nu voor de rest van zijn leven van het ocmw gaat leven?
Tuurlijk zegt hij zoiets niet. Hij weet immers helemaal niet of hij wel verantwoordelijk is. Het is perfect mogelijk dat Joren, die met zijn kop bij Emma zat, echt een fout heeft gemaakt.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » wo 23 dec 2020, 00:20

Speculatie dus. Toch zegt hij dat het de fout van ACE is.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 23 dec 2020, 00:25

Tiboko schreef:
wo 23 dec 2020, 00:20
Speculatie dus. Toch zegt hij dat het de fout van ACE is.
Omdat zij wettelijk gezien wel aansprakelijk zijn aangezien de werken in hun naam zijn uitgevoerd.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Bericht door satine » wo 23 dec 2020, 08:33

Als Frank zegt dat hij alleen nog maar de kastdeur dicht moest doen, waarom stelde Joren dan voor om de volgende dag terug te komen om alles af te werken?
Dit zaakje stinkt en Frank weet dat.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » wo 23 dec 2020, 11:27

Dat laatste is toch wel heel belangrijk, want dat wijst er inderdaad op dat Frank niet eerlijk is in alles.
ACE kan wel wettelijk aansprakelijk zijn omdat die werken in hun naam uit zijn gevoerd, maar als Frank zelf ook nog aan de elektra gewerkt heeft, dan zou het toch echt wel beneden alle peil zijn om daar nu over te zwijgen en zo een ander de schuld in de schoenen te kunnen schuiven... :thumbdown:

Overigens wel een beetje vreemd dat Joren kennelijk ook niet meer teruggekomen is op de werken die hij nog af moest maken? :-?
Of het moet zijn dat Frank hem gezegd heeft dat dit niet meer nodig was, omdat hij het zelf gedaan had? In dat laatste geval zou het dan Joren's woord tegen dat van Frank zijn...
Hoe dan ook vind ik het sneu voor Joren dat hij hier nu zo in betrokken wordt, door Frank dan ook nog, die hij toch altijd heel graag gemogen heeft.
Want het zaakje stinkt inderdaad, en dat is nogal wat voor zo'n jonge kerel, zeker als je ziet wat Joren al allemaal achter zijn kiezen heeft...
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 50
x 83

Bericht door jessie V. » wo 23 dec 2020, 12:24

Uit het gedrag van Frank valt wel op te merken dat hij twijfelt over wie de schuldige is. Hij stuurde Joren weg met de mededeling dat hij de klus zelf af zou maken. Toch? Zijn gezichtsuitdrukking zegt al genoeg.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1
x 20

Bericht door johan1969 » wo 23 dec 2020, 12:56

Een elektriciteitskast (laten) maken is één ding, die moet dan ook nog officieel gekeurd worden met dunkt, en dat is zeker niet gebeurd.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » wo 23 dec 2020, 15:06

Ik denk niet dat de firma die de kast plaatst, ook degene is die ze mag keuren.

Benieuwd wanneer ze bij ACE gaan ontdekken waarvan Frank hen beschuldigt. Vermoed dat Frank dan niet langer bij Sam zal mogen logeren. Want tenslotte beschuldigt hij nu Sams neefje ervan dat hij zijn kot in de fik heeft laten gaan.
0 x

Plaats reactie