Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » zo 20 dec 2020, 16:09

Tiboko schreef:
za 19 dec 2020, 11:35
Vermoedelijk sturen ze een aantal rappels en dan wachten ze af tot je dat in orde brengt (= betaalt) of opzegt (kan ook, als je een andere maatschappij gekozen hebt). We weten ook niet wanneer die laatste rappel was (meestal heb je dan nog wel een maand of zo om te betalen).

Feit is dat als je niet meer betaald hebt, je intussen ook niet verzekerd bent. Uiteraard. Daar was die mevrouw (?) met Simonne aan de telefoon toch ook heel duidelijk in ??
Maar eerlijk gezegd is het toch compleet onrealistisch dat noch Frank noch Simonne ook maar één van die rappels zou gezien hebben. Kan nu toch echt niet dat ze die allemaal hebben gemist?? Worden sommige van die rappels ook niet aangetekend verstuurd?
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » zo 20 dec 2020, 17:06

tvx1 schreef:
zo 20 dec 2020, 16:09
Worden sommige van die rappels ook niet aangetekend verstuurd?
Denk ik niet. Verzekeringsmaatschappijen zouden geruineerd zijn moesten ze alle laatbetalers aangetekende zendingen versturen. Alhoewel ik het toch menselijk zou vinden, als iemand zo lang klant is , dat er toch misschien een telefoontje komt; maar ja, de dag van vandaag...alles in de computer..heel weinig persoonlijke benadering!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

catherine
Nog geen rang
x 1
x 2

Bericht door catherine » zo 20 dec 2020, 18:01

Vind het toch maar een rare draai, weer iets om een maatschappelijk voorkomend probleem in de aandacht te zetten, niet betaalde verzekering...’ Frank en Simonne zijn geen marginalen. Je kan nonchalant zijn maar dit is er een beetje over. Ik weet perfect wanneer ik jaarlijks mijn autoverzekering moet betalen, mijn brandverzekering, mijn familiale.
Weer een les die ze er willen doorduwen in het scenario maar past niet echt bij de personages
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » zo 20 dec 2020, 18:32

daffy duck schreef:
zo 20 dec 2020, 17:06
Denk ik niet. Verzekeringsmaatschappijen zouden geruineerd zijn moesten ze alle laatbetalers aangetekende zendingen versturen. Alhoewel ik het toch menselijk zou vinden, als iemand zo lang klant is , dat er toch misschien een telefoontje komt; maar ja, de dag van vandaag...alles in de computer..heel weinig persoonlijke benadering!
Een aangetekende zending kost maar een fractie van die premies hoor.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » zo 20 dec 2020, 18:33

catherine schreef:
zo 20 dec 2020, 18:01
Vind het toch maar een rare draai, weer iets om een maatschappelijk voorkomend probleem in de aandacht te zetten, niet betaalde verzekering...’ Frank en Simonne zijn geen marginalen. Je kan nonchalant zijn maar dit is er een beetje over. Ik weet perfect wanneer ik jaarlijks mijn autoverzekering moet betalen, mijn brandverzekering, mijn familiale.
Weer een les die ze er willen doorduwen in het scenario maar past niet echt bij de personages
Laat staan dat geen van hen niet een van die rappels zou gezien hebben. Dat kan toch gewoon niet.
0 x

catherine
Nog geen rang
x 1
x 2

Bericht door catherine » zo 20 dec 2020, 21:11

Inderdaad, is niet geloofwaardig
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 306
x 135

Bericht door ikke » ma 21 dec 2020, 12:19

daffy duck schreef:
zo 20 dec 2020, 17:06
Alhoewel ik het toch menselijk zou vinden, als iemand zo lang klant is , dat er toch misschien een telefoontje komt;
't Zal er ook wel van afhangen bij welke maatschappij of verzekeraar, je verzekerd bent, zeker? Ik kan mij ook niet voorstellen dat onze verzekeraar niet een telefoontje zou plegen of ons een mail sturen om te vragen hoe 't zit...Maar ja, wij kennen die mens(en), door de jaren heen, ook persoonlijk...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 149
x 275
Contacteer:

Bericht door daffy duck » ma 21 dec 2020, 17:27

ikke schreef:
ma 21 dec 2020, 12:19
Maar ja, wij kennen die mens(en), door de jaren heen, ook persoonlijk...
+Dat is wat ik bedoelde. Ik hoorde dat ze al 20 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd zijn. Maar ja, tegenwoordig, sinds de computer onze levenskwaliteit overgenomen heeft, (en ja, we kunnen soms niet anders) is er toch heel wat persoonlijk contact verloren gegaan.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » ma 21 dec 2020, 18:57

daffy duck schreef:
ma 21 dec 2020, 17:27
+Dat is wat ik bedoelde. Ik hoorde dat ze al 20 jaar bij dezelfde maatschappij verzekerd zijn. Maar ja, tegenwoordig, sinds de computer onze levenskwaliteit overgenomen heeft, (en ja, we kunnen soms niet anders) is er toch heel wat persoonlijk contact verloren gegaan.
Nu ja, het is wel niet zo dat Frank bij hen de beste reputatie heeft. Al in één van de eerste afleveringen van Thuis probeerde hij zijn verzekeraar te bedriegen met een valse aangifte. Die doorzaag hem natuurlijk meteen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » ma 21 dec 2020, 19:44

Stel dat ze verzekerd waren, dan was er nu geen drama hé. Dus moest dit wel van de scenaristen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » ma 21 dec 2020, 22:59

Tiboko schreef:
ma 21 dec 2020, 19:44
Stel dat ze verzekerd waren, dan was er nu geen drama hé. Dus moest dit wel van de scenaristen.
Dus die brand is dan geen drama volgens jou? En het feit dat die verzekering van Frank en Simonne sowieso niet ging moeten betalen aangezien naar alle waarschijnlijk hetzij Frank hetzij ACE als verantwoordelijke gaat aangeduid worden maakt deze verhaallijn nog onnodiger. Nee dat van die onbetaalde verzekering moest er echt niet bij. Wat is nu eigenlijk het plan? Frank en Simonne als clochards op straat laten leven??
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 22 dec 2020, 00:53

Ze kunnen overal terecht. In de Withoeve, bij Tom, zelfs op de zolderkamer van Lowieke.

Vraag me trouwens af hoeveel nachten Joren nog op die zetel gaat slapen, terwijl F & S in zijn bed liggen.

Wellicht tot hij ontdekt dat Frank de schuld voor de brand in zijn schoenen gaat schuiven. Foei Frank :naughty:
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » di 22 dec 2020, 10:14

Dat verzekeringen alleen herinneringen sturen zonder er een telefoontje of aangetekende brief aan te wagen, kan ik me wel voorstellen. Als het een grote maatschappij is, waar je jezelf bij hebt verzekerd zonder dat er een tussenpersoon bij betrokken is die je persoonlijk kent en die al je verzekeringen in de gaten houdt, is dat niet zo uitzonderlijk. Ik wil de mensen de kost niet geven die zo al in de problemen geraakt zijn. Hetzelfde geldt voor mensen die hun herinneringen niet openmaken (vooral als de financiële situatie nijpend is en de schulden zich opstapelen. Zoiets kan heel benauwend / verlammend werken) of die gewoon slordig met hun administratie omgaan.

Wat ik me echter totaal niet voor kan stellen, is dat Simonne dat soort dingen kennelijk volledig aan Frank overgelaten heeft. Ze is jarenlang verantwoordelijk geweest voor de administraties van verschillende bedrijven en kwam altijd kundig over. En zo iemand zou dan het beheer van de rekening én de verzekeringen overlaten aan haar echtgenoot, die door de jaren heen al meerdere malen heeft laten zien dat hij daar niet alleen geen kaas van gegeten heeft, maar ook dat hij het daar totaal niet nauw mee neemt? :-?
Sorry, maar dat gaat er bij mij op geen enkele manier in... :nope:

Wat de schuldige van de brand betreft; ik heb niet alles rond de brand en elektriciteit meegekregen :oops: Is er eigenlijk bekend wat Frank nog af heeft moeten maken aan Joren's werk, nadat Joren naar zijn date met Emma moest? Want als dat nog best wel wat werk was, dan zou Frank toch op z'n minst moeten beseffen dat hij zelf net zo goed een fout gemaakt kan hebben? :denk:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 22 dec 2020, 16:28

Christel schreef:
di 22 dec 2020, 10:14
Dat verzekeringen alleen herinneringen sturen zonder er een telefoontje of aangetekende brief aan te wagen, kan ik me wel voorstellen. Als het een grote maatschappij is, waar je jezelf bij hebt verzekerd zonder dat er een tussenpersoon bij betrokken is die je persoonlijk kent en die al je verzekeringen in de gaten houdt, is dat niet zo uitzonderlijk.
Toch vraag ik mij af of Frank en Simonne die verzekeraar niet alsnog in gebreke kunnen stellen. Iedereen kan zomaar met het excuus afkomen “jamaar ik heb u een herrinering gestuurd”. Welk wettig bewijs hebben ze daar eigenlijk van? Daarom heeft men dus de aangetekende zending uitgevonden. Dan heb je namelijk een wettig bewijs van verzending en ontvangst.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 54
x 81

Bericht door martha » di 22 dec 2020, 16:39

@ Christel : Frank heeft gezegd, ik denk gisteren tegen Tom, dat hij enkel de "kast" heeft moeten dichtdoen. Bij mijn weten moet er daar wel een "loodje" aanhangen maar dat zal één detail zijn vrees ik.

Waar ik bij gefronst heb is het antwoord van Simonne op de suggestie van Tim om een garagebox te huren voor hun gerecupereerde dingen dat ze daarvoor het geld niet hebben :denk: Simonne krijgt toch een wedde (en heeft waarschijnlijk een mooie som gekregen toen de taxi's werden verkocht) en Frank heeft ook een pensioen. Het is nu niet dat beiden moeten leven van een "levensloon".
1 x

Plaats reactie