Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tegelprutser
Nog geen rang
x 10
x 3

Bericht door Tegelprutser » wo 22 jan 2020, 22:10

Nu weten we wat Peter al die dagen gedaan heeft, de boeken van zijn moeder opzoeken in bibs over gans Vlaanderen. Het moet niet makkelijk zijn om die na 20 of 25 jaar terug te vinden. Even serieus: we weten nu waarom hij zo'n weirdo is, blijkbaar bestond zijn experimentele opvoeding erin om zo liefdeloos mogelijk behandeld te worden. En verwees hij (omfloerst) ook naar seksueel misbruik, al was het maar om haar theorieën te staven?
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 30

Bericht door apestaart » wo 22 jan 2020, 22:52

satine schreef:
wo 15 jan 2020, 19:20
Maar uiteindelijk is Peter haar laatste strohalm, als die haar vraagt om op te stappen, dan staat ze op straat.
Hij moet al niet meer aan haar vragen om op te stappen want zij heeft zelf haar conclusies uitgetrokken en zal uit zichzelf opstappen, zij houdt de eer aan zichzelf dus zij zal dan toch op straat staan.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 61
x 96

Bericht door jessie V. » do 23 jan 2020, 18:55

Door deze scenes krijg je toch een andere kijk op het karakter van Peter, vind ik. Zijn heftige reacties geven toch wel aan dat hij geen "normale"jeugd heeft gehad.En daar nog steeds onder lijdt.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 132

Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Bericht door Tiboko » vr 24 jan 2020, 01:03

In navolging van Paulien, Stan en nog enkele anderen was Peter verbazend snel weer de oude, die zelfs in staat was om de dag van zijn terugkeer mee te gaan naar het oudercontact op school. En dat alles omdat Els vertrokken was, alsof zijn mega trauma daarmee in één klap verdwenen is.

Als het echt zo erg is als wij met zijn allen denken, zou er toch wat meer tijd mogen overgaan.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 61
x 96

Bericht door jessie V. » vr 24 jan 2020, 09:08

En als er meer tijd over gaat wordt het weer "langdradig". Het is ook nooit goed :mrgreen: Wat is het alternatief? Wekenlang getuige zijn van zijn moeizame herstel?
Misschien moeten we eens minderen mopperen om iedere kleinigheid :whistle:
0 x

pnele
Poster rang 1
Poster rang 1
x 8
x 8

Bericht door pnele » vr 24 jan 2020, 09:43

Ik vind dat er toch wel lang over gedaan wordt. Waarom zegt hij het gewoon niet aan Femke? Het moeilijkste heeft hij nu toch gedaan, zijn moeder confronteren met zijn ervaringen.
Ik zou dan denken dat als hij Femke echt graag ziet en haar volledig vertrouwt dat hij het ook wel aan haar kan zeggen. Dan weet ze tenminste wat er voor gezorgd heeft dat hij een aantal dagen niet naar huis kwam, zo uitvloog tegen zijn moeder en de verjaardag van zijn eigen zoon niet wilde/kon meemaken.
Dat hij het niet aan de grote klok wil hangen begrijp ik volledig maar aan zijn eigen vrouw moet toch wel kunnen. Ik denk dat Femke wel zo verstandig is om dat dan niet aan haar moeder te vertellen als Peter dit niet wilt.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 188
x 317

Bericht door satine » vr 24 jan 2020, 09:47

Ik denk dat hij het op termijn wel zal vertellen, maar het trauma is pas terug gekomen - misschien vindt het het voor zichzelf te pijnlijk om er nu al over te praten?
Uiteindelijk komt dan ook alles terug naar boven.
Hij kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat er door zijn moeder dingen gedaan zijn die niet door de beugel konden en de details later vertellen als hij daar zelf klaar voor is.

Praten over trauma's is niet altijd makkelijk, hoe lang geleden ook.
2 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 176
x 311
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 24 jan 2020, 10:28

Het hemdje van Peter...heeft er een paar nachten in geslapen, in de auto verbleven en hij loopt daar nog altijd, waaarschijnlijk geurloos! :crazy: mee rond in de Withoeve! :eek:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 14

Bericht door vdbemdsa » di 21 apr 2020, 15:36

Peter was niet van plan om de advocaat te worden van Reinhilde, maar na het trouwfeest, denk ik dat hij zich bedacht heeft.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 531
x 203

Bericht door Christel » wo 22 apr 2020, 12:01

En inmiddels blijkt dat dus te kloppen... ;)

Ik vraag me af waar Peter mee bezig is, want het is nogal wat om zich in zo'n wespennest te steken. En hoe geloofwaardig komt dat hele gedoe nog over, als de verklaringen van het ene uiterste naar het andere vliegen? :-?
Van de week wilde ik hem eigenlijk nog een pluim geven, toen hij niet in ging op de vraag van Reinhilde om haar advocaat te worden. Dat zou een kortdurende pluim geweest zijn dan... :lol: :razz:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 61
x 96

Bericht door jessie V. » wo 22 apr 2020, 12:18

Ik ben het spoor wat klachten indienen en verklaringen afleggen betreft een beetje bijster. Karin legt verklaringen af tegen Reinhilde. Die op haar beurt is ook weer iets van plan waarvoor ze een advocaat nodig heeft. Dries doet ook nog ergens mee en Peter die alles met een grote list alles weet op te lossen. :roll:
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 531
x 203

Bericht door Christel » wo 22 apr 2020, 14:54

Dat dus... :yup:
Het is inmiddels zo'n kluwe aan intriges dat ik er ook niet echt meer aan uit kan, eerlijk gezegd, en ik vind Peter, Karin en Reinhilde dermate vervelende mensen dat het me persoonlijk ook niet meer kan schelen wie uiteindelijk het onderspit moet delven of wie als "overwinnaar" uit de bus komt.
Het haalt voor mij iig alle spanning uit die verhaallijn, want ik heb inmiddels zo'n beetje een blocnote met tijdlijn nodig om nog te kunnen volgen wie ook alweer waarmee begonnen is, en wie ook alweer wat verklaard heeft... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 56
x 87

Bericht door martha » wo 22 apr 2020, 15:40

En we weten allemaal hoe hard Peter iemand kan haten :sick: En dat hij tot het uiterste gaat om iemand (herinner je nog Peggy, Luc, zelfs Femke en Sofie) volledig kapot (mentaal desnoods financiëel) te maken.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 22 apr 2020, 19:35

martha schreef:
wo 22 apr 2020, 15:40
En we weten allemaal hoe hard Peter iemand kan haten En dat hij tot het uiterste gaat om iemand (herinner je nog Peggy, Luc, zelfs Femke en Sofie) volledig kapot (mentaal desnoods financiëel) te maken.
En dat dat fataal kan aflopen voor een onschuldige derde (cfk. Lucas)...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 176
x 311
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 22 apr 2020, 20:26

tvx1 schreef:
wo 22 apr 2020, 19:35
En dat dat fataal kan aflopen voor een onschuldige derde (cfk. Lucas)...
En dat hij dan nadien, de onschuld zelve kan zijn, en dat iemand anders dan jaren nadien nog alle schuldenlast op de schouders krijgt. Was ook in het geval van Lucas zo. Hij ging hierin toch ook niet vrijuit! :naughty:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Plaats reactie