Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Berichtdoor heidiw » di 27 nov 2018, 20:57

kingpietro105 schreef:
heidiw schreef:Maar Donderkop, dat vraag ik neen dat smeek ik nu al 3 jaar! Ik hoop al zo lang dat dat duivelse stel eindelijk door de mand valt... Wat vooral opviel was dat die inspecteur fijntjes opmerkte dat ze hun vele zaken met vele inkomsten met bijzonder weinig personeel bemannen. Dat is een kennis ook eens overkomen... veel miserie gehad.

Gewoon uit interesse wat betekent dat ? dat je veel inkomsten hebt met weinig personeel? Dat je witwast ofzo?

In het geval dat ik aanhaal was het zwartwerk. Daar gaan de eerste gedachten van dergelijke inspecteurs wellicht ook naartoe.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Heeft bedankt: 479 keer
Is bedankt: 800 keer

Berichtdoor Christel » wo 28 nov 2018, 10:15

heidiw schreef:
kingpietro105 schreef:
heidiw schreef:Maar Donderkop, dat vraag ik neen dat smeek ik nu al 3 jaar! Ik hoop al zo lang dat dat duivelse stel eindelijk door de mand valt... Wat vooral opviel was dat die inspecteur fijntjes opmerkte dat ze hun vele zaken met vele inkomsten met bijzonder weinig personeel bemannen. Dat is een kennis ook eens overkomen... veel miserie gehad.

Gewoon uit interesse wat betekent dat ? dat je veel inkomsten hebt met weinig personeel? Dat je witwast ofzo?

In het geval dat ik aanhaal was het zwartwerk. Daar gaan de eerste gedachten van dergelijke inspecteurs wellicht ook naartoe.

Dat zou ik me wel kunnen voorstellen idd :yup:
In dit geval zal Peter het wel uitgelegd krijgen als "familie en vrienden die meehelpen", of iets in die richting. Geen idee of hij de hulp die hij krijgt allemaal netjes in het wit uitbetaald en hoeveel loon ze dan ontvangen, maar feit is wel dat ze eigenlijk altijd mensen "van buitenaf" nodig hebben als er een evenement is o.i.d., en dat Nancy daar dan ook het vuur uit haar schenen loopt. Het is in elk geval niet dat Femke en Peter zich zelf dan ontzettend in het zweet werken (ze gingen er pas zelfs een weekendje tussenuit tijdens het huwelijksfeest van Rosa en Steven), dus ik vind die gang van zaken ook nogal apart, moet ik zeggen.

Hoe dan ook, mag hij van mij ook echt wel eens gruwelijk tegen de lamp lopen.
Dat zou hoog tijd worden... :twisted: ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4056 keer
Is bedankt: 2570 keer

Berichtdoor johan1969 » wo 28 nov 2018, 11:38

Ik vraag me af wat Peter eigenlijk in de Withoeve doet ? Femke en Simonne doen de taxi's, er zijn nog 2 chauffeurs. Kaat kookt of bakt, soms met hulp van Nancy of Kobe. Nancy is manusje van alles.

Peter lijkt enkel wat op zijn laptop te tokkelen :D
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 97 keer

Berichtdoor ikke » wo 28 nov 2018, 13:27

johan1969 schreef:Ik vraag me af wat Peter eigenlijk in de Withoeve doet ? Femke en Simonne doen de taxi's, er zijn nog 2 chauffeurs. Kaat kookt of bakt, soms met hulp van Nancy of Kobe. Nancy is manusje van alles.

Iemand moet toch De Withoeve delegeren? :mrgreen:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1875 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor pnele » wo 28 nov 2018, 14:50

Eigenlijk zei die inspecteur exact wat wij hier al lang raar vonden: 'Hoe kan het dat er daar nooit iets mis loopt met zo weinig personeel? Hoe kan het dat het taxibedrijf nog niet failliet is, want zonder chauffeurs, geen klanten zou ik denken.' Dus ofwel wordt de Withoeve 'gesponsord' door iemand met heel veel geld ofwel lopen er daar nog ergens mensen achter de schermen rond die ook wel wat werk verzetten zonder dat wij het (mogen) zien.
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 21 keer
Is bedankt: 48 keer

Berichtdoor kingpietro105 » wo 28 nov 2018, 16:16

pnele schreef:Eigenlijk zei die inspecteur exact wat wij hier al lang raar vonden: 'Hoe kan het dat er daar nooit iets mis loopt met zo weinig personeel? Hoe kan het dat het taxibedrijf nog niet failliet is, want zonder chauffeurs, geen klanten zou ik denken.' Dus ofwel wordt de Withoeve 'gesponsord' door iemand met heel veel geld ofwel lopen er daar nog ergens mensen achter de schermen rond die ook wel wat werk verzetten zonder dat wij het (mogen) zien.

Mischien heeft die chinees iets ontdekt :think:
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor pnele » wo 28 nov 2018, 16:23

kingpietro105 schreef:
pnele schreef:Eigenlijk zei die inspecteur exact wat wij hier al lang raar vonden: 'Hoe kan het dat er daar nooit iets mis loopt met zo weinig personeel? Hoe kan het dat het taxibedrijf nog niet failliet is, want zonder chauffeurs, geen klanten zou ik denken.' Dus ofwel wordt de Withoeve 'gesponsord' door iemand met heel veel geld ofwel lopen er daar nog ergens mensen achter de schermen rond die ook wel wat werk verzetten zonder dat wij het (mogen) zien.

Mischien heeft die chinees iets ontdekt :think:

Haha zo ver had ik nog niet gedacht. Maar het zou wel ook verklaren waar het geld dan naar toe is: om de status van Femke en Peter te bekostigen :lol:
Gebruikers-avatar
pnele
Nog geen rang

Heeft bedankt: 21 keer
Is bedankt: 48 keer

Berichtdoor tvx1 » wo 28 nov 2018, 22:02

johan1969 schreef:Ik vraag me af wat Peter eigenlijk in de Withoeve doet ? Femke en Simonne doen de taxi's, er zijn nog 2 chauffeurs. Kaat kookt of bakt, soms met hulp van Nancy of Kobe. Nancy is manusje van alles.

De boekhouding, de planning, het contact met de klanten...
tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 444 keer
Is bedankt: 584 keer

Berichtdoor apestaart » do 29 nov 2018, 00:11

Nu heeft Peter eens wafels gebakken maar dat is blijkbaar geen succes en dat is nog zacht uitgedrukt. :lol:
Gebruikers-avatar
apestaart
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 16 keer

Berichtdoor kingpietro105 » do 29 nov 2018, 07:53

apestaart schreef:Nu heeft Peter eens wafels gebakken maar dat is blijkbaar geen succes en dat is nog zacht uitgedrukt. :lol:

Ik regel wel iets :lol: . De arrogante kwal zegt ja tegen klant zonder dat hij weet of hij het kan realiseren.

zoals femke zei hij kon ook gewoon nee zeggen zo erg is dat toch niet. te weinig personeel :lol: . Maar ja dat kost te veel hé echt personeel.
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor heidiw » do 29 nov 2018, 11:31

Ja, en de handen echt uit de mouwen steken is nogal iets anders dan delegeren :mrgreen:
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Christel » do 29 nov 2018, 11:34

Normaal bakt Kaat de wafels, en die is wel "echt personeel", lijkt me (ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat daar allemaal gratis of in het zwart staat te doen :mrgreen: ). Als iemand dan plotseling met vakantie vertrekt, kan ik me voorstellen dat een bedrijf een probleem heeft als niemand anders die taken tijdelijk kan overnemen (Peter is duidelijk een man van de papieren en niet van de keuken :razz: ).

Peter kan wel een ander personeelslid inhuren, maar dat is niet zo 1-2-3 gebeurd en dan nog moeten ze maar afwachten of diegene dezelfde kwaliteit levert als Kaat.

Gewoon "nee" zeggen en uitleggen dat de wafels tijdelijk niet verkrijgbaar zijn, is dan de enige optie volgens mij.
En dan maar flink hopen dat zo iemand nog eens terugkomt als klant. :)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » do 29 nov 2018, 11:36

tvx1 schreef:

De boekhouding, de planning, het contact met de klanten...
En de bezoekjes aan de leveranciers.
En zijn handjevol personeel in het oog houden...
Druk druk druk!
Niet moeilijk dat hij er altijd zo moe uit ziet en dat er nauwelijks fut in zit. :mrgreen:
En dat zijn wafels mislukten :whistle:
Gebruikers-avatar
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1721 keer
Is bedankt: 3829 keer

Berichtdoor heidiw » do 29 nov 2018, 11:38

Ja maar, Nancy is er wél hé Christel. En zij weet wél hoe het moet. Maar meneer dacht weer de slimste te zijn.
heidiw
Poster rang 3
Poster rang 3

Berichtdoor Christel » do 29 nov 2018, 11:45

Dat is zeker zo! Maar als Peter haar niet naar waarde weet te schatten en niet eens in de gaten heeft dat zij de oplossing zou kunnen bieden...

Dat is (in mijn ogen) het ergerlijkste aan Peter: hij onderschat Nancy altijd en trappelt van voor naar achter en van links naar rechts over zijn schoonmoeder alsof hij met een halve zool samenwoont. Terwijl Nancy misschien wel eens wat onnozel uit de hoek kan komen, maar daar tegelijkertijd wel voor een groot deel de hele boel mee draaiende houdt.
En altijd enthousiast en zonder klagen.

Als hij zichzelf dan voor de zoveelste keer eens schromelijk overschat en Nancy onderschat, dan vind ik het alleen maar net goed als hij zo'n klant "nee" zou moeten verkopen. Nancy zal het zelf nooit doen, maar ik zou hem naar de pomp laten lopen met zijn wafels... :mrgreen: ;)
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

VorigeVolgende

Keer terug naar Personages