Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Berichtdoor kingpietro105 » do 29 nov 2018, 12:08

Christel schreef:zo'n klant "nee" zou moeten verkopen. Nancy zal het zelf nooit doen, maar ik zou hem naar de pomp laten lopen met zijn wafels...

inderdaad nancy is niet verplicht om hem te helpen stel dat ze nu andere plannen had die morgen
kingpietro105
Nog geen rang

Heeft bedankt: 22 keer
Is bedankt: 6 keer

Berichtdoor ikke » do 29 nov 2018, 13:31

Christel schreef:Dat is zeker zo! Maar als Peter haar niet naar waarde weet te schatten en niet eens in de gaten heeft dat zij de oplossing zou kunnen bieden...

Dat is (in mijn ogen) het ergerlijkste aan Peter: hij onderschat Nancy altijd en trappelt van voor naar achter en van links naar rechts over zijn schoonmoeder alsof hij met een halve zool samenwoont. Terwijl Nancy misschien wel eens wat onnozel uit de hoek kan komen, maar daar tegelijkertijd wel voor een groot deel de hele boel mee draaiende houdt.
En altijd enthousiast en zonder klagen.
Als hij zichzelf dan voor de zoveelste keer eens schromelijk overschat en Nancy onderschat, dan vind ik het alleen maar net goed als hij zo'n klant "nee" zou moeten verkopen. Nancy zal het zelf nooit doen, maar ik zou hem naar de pomp laten lopen met zijn wafels... :mrgreen: ;)

't Probleem met Nancy (allez, één van de problemen van Nancy) is dat ze zo graag mensen helpt. Ze wil zo graag door iedereen graag gezien worden.
Peter verdient dat niet. Maar Nancy is tegenover hem en Femke veel te braaf/hulpvaardig.
Wat ik ook ongeloooflijk stom vind van Peter is dat hij zo'n grote stapel wafels bakte, terwijl ze de één na de ander mislukten. Welk verstandig mens bakt zoveel mislukte wafels in één keer???Nee, dat snap ik echt niet. :nope: :eek:
Gebruikers-avatar
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1877 keer
Is bedankt: 1797 keer

Berichtdoor kingpietro105 » do 29 nov 2018, 14:33

ikke schreef:
Christel schreef:Dat is zeker zo! Maar als Peter haar niet naar waarde weet te schatten en niet eens in de gaten heeft dat zij de oplossing zou kunnen bieden...

Dat is (in mijn ogen) het ergerlijkste aan Peter: hij onderschat Nancy altijd en trappelt van voor naar achter en van links naar rechts over zijn schoonmoeder alsof hij met een halve zool samenwoont. Terwijl Nancy misschien wel eens wat onnozel uit de hoek kan komen, maar daar tegelijkertijd wel voor een groot deel de hele boel mee draaiende houdt.
En altijd enthousiast en zonder klagen.
Als hij zichzelf dan voor de zoveelste keer eens schromelijk overschat en Nancy onderschat, dan vind ik het alleen maar net goed als hij zo'n klant "nee" zou moeten verkopen. Nancy zal het zelf nooit doen, maar ik zou hem naar de pomp laten lopen met zijn wafels... :mrgreen: ;)

't Probleem met Nancy (allez, één van de problemen van Nancy) is dat ze zo graag mensen helpt. Ze wil zo graag door iedereen graag gezien worden.
Peter verdient dat niet. Maar Nancy is tegenover hem en Femke veel te braaf/hulpvaardig.
Wat ik ook ongeloooflijk stom vind van Peter is dat hij zo'n grote stapel wafels bakte, terwijl ze de één na de ander mislukten. Welk verstandig mens bakt zoveel mislukte wafels in één keer???Nee, dat snap ik echt niet. :nope: :eek:

Peter is een koppige mens alleen hij weet het beter. Wanneer femke zij wat doe je nu dat gaat toch nooit lukken.
Zegt peter " ik regel wel iets".

Ik had echt gehoopt dat hij op zen bakkes ging gaan maar nope nancy to the rescue.
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor johan1969 » do 29 nov 2018, 14:35

satine schreef:
tvx1 schreef:
johan1969 schreef:Ik vraag me af wat Peter eigenlijk in de Withoeve doet ? Femke en Simonne doen de taxi's, er zijn nog 2 chauffeurs. Kaat kookt of bakt, soms met hulp van Nancy of Kobe. Nancy is manusje van alles.

Peter lijkt enkel wat op zijn laptop te tokkelen :D

De boekhouding, de planning, het contact met de klanten...
En de bezoekjes aan de leveranciers.
En zijn handjevol personeel in het oog houden...
Druk druk druk!
Niet moeilijk dat hij er altijd zo moe uit ziet en dat er nauwelijks fut in zit. :mrgreen:
En dat zijn wafels mislukten :whistle:

Ik dacht dat leveranciers kwamen leveren, vandaar hun naam, maar in de Withoeve moeten ze hun producten altijd gaan halen, raar
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 97 keer

Berichtdoor jessie V. » do 29 nov 2018, 15:02

Peter bakt wafels. Hij was van plan net zo lang door te gaan tot er één lukte. :lol: Mission impossible!
Van mensen zoals Nancy, altijd hulpvaardig en bereid om in te springen, wordt al gauw misbruik gemaakt. En dat gebeurt daar voortdurend.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1932 keer
Is bedankt: 1854 keer

Berichtdoor martha » do 29 nov 2018, 15:17

Ik denk dat Peter vergeten is om spuitwater in de wafels te doen, daarom dat zij mislukten :lol: Want dat ingrediënt stond blijkbaar niet in het groene boekje.
Gebruikers-avatar
martha
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 495 keer
Is bedankt: 801 keer

Berichtdoor johan1969 » do 29 nov 2018, 22:10

Ik vond dat Nancy's wafels er al even verbrand uitzagen als die van Peter
Gebruikers-avatar
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 97 keer

Berichtdoor kingpietro105 » do 29 nov 2018, 22:14

johan1969 schreef:Ik vond dat Nancy's wafels er al even verbrand uitzagen als die van Peter

gewoon dezelfde wafels gebruikt als decoratie voor de sketch :lol:

toppunt van al is nog dat die peter nog commentaar had op nancy ook van schiet is op :nope: Hij mag blij zijn dat nancy dat doet :thumbdown:
kingpietro105
Nog geen rang

Berichtdoor Christel » vr 30 nov 2018, 10:48

Peter, jongen, kijk en leer (vooral dat laatste!), en onthoud het voor de volgende keer als je weer beloftes doet die je zelf niet waar kunt maken.

Je kunt nog zo neerkijken op je schoonmoeder, maar die weet tenminste van aanpakken en steekt gewoon de handen uit de mouwen, zonder daar heel veel woorden aan vuil te maken of het daarvan hoog in haar bol te krijgen.

Dat hele "chique etablissement" van jou had al lang en breed op zijn gat gelegen als het van mensen zoals jou en je poppetje had afgehangen, die bergen kunnen verzetten met hun mond, maar die in paniek schieten of die een rondje gaan hardlopen als puntje bij paaltje komt.

Geen woorden maar daden, dat is nog altijd van toepassing, zeker in een horecagelegenheid. Dat je het daar niet moet hebben van studieboeken, moeilijke woorden en hoogmoedswaanzin, wordt hoe langer hoe meer (pijnlijk) duidelijk... :bye: :mrgreen:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gebruikers-avatar
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 4058 keer
Is bedankt: 2575 keer

Berichtdoor kingpietro105 » vr 30 nov 2018, 10:59

Christel schreef:Peter, jongen, kijk en leer (vooral dat laatste!), en onthoud het voor de volgende keer als je weer beloftes doet die je zelf niet waar kunt maken.

Je kunt nog zo neerkijken op je schoonmoeder, maar die weet tenminste van aanpakken en steekt gewoon de handen uit de mouwen, zonder daar heel veel woorden aan vuil te maken of het daarvan hoog in haar bol te krijgen.

Dat hele "chique etablissement" van jou had al lang en breed op zijn gat gelegen als het van mensen zoals jou en je poppetje had afgehangen, die bergen kunnen verzetten met hun mond, maar die in paniek schieten of die een rondje gaan hardlopen als puntje bij paaltje komt.

Geen woorden maar daden, dat is nog altijd van toepassing, zeker in een horecagelegenheid. Dat je het daar niet moet hebben van studieboeken, moeilijke woorden en hoogmoedswaanzin, wordt hoe langer hoe meer (pijnlijk) duidelijk... :bye: :mrgreen:

Ben is benieuwd of nancy een grote merci krijgt. Volgens mij vind peter het maar vanzelfsprekend dat mensen hem helpen als hij zichzelf in de problemen brengt .
kingpietro105
Nog geen rang

Vorige

Keer terug naar Personages