Nina Oostvoghels (Daisy Van Praet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 439
x 168

Bericht door ikke » do 01 apr 2021, 08:05

tvx1 schreef:
wo 31 mar 2021, 20:08
Wie weet zijn Benny en Peggy wel die vrienden waarover ze had en is die mogelijke job in hun hotel.
Zou ze die mensen dan ook zo overvallen: jaren niets van zich laten horen en dan opeens zonder boe of ba voor de deur staan met een valies en een onschuldig kind?
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 662
x 248

Bericht door Christel » do 01 apr 2021, 09:49

tvx1 schreef:
wo 31 mar 2021, 20:14
Het is net hetzelfde als bij Renzo die eveneens jarenlang compleet vergeten was tot hij ineens weer bij zijn moeder stond en bleek getrouwd geweest te zijn en een zoon te hebben zonder ooit ook maar één kaartje naar zijn moeder en/of zijn zus te sturen. Je kan dat moelijk via realistische normen te beoordelen.
Maar Renzo werd qua karakter wel direct behoorlijk anders voorgesteld, die 2e ronde. Hij leek vanaf het eerste moment verder totaal niet meer op het drugsdealertje van vroeger.

Nina wordt nu onder dezelfde schimmige omstandigheden geïntroduceerd als een aantal jaren geleden: destijds ruzie met haar ouders, waardoor ze een plekje bij haar opa zocht om haar toekomst op te bouwen, en dat ook direct kreeg van Leo, waar ze op alle soorten van manieren misbruik van maakte destijds. Ik zeg niet dat ze nu precies hetzelfde gaat doen, maar ze wordt niet voor niks weer op dezelfde manier in het verhaal gebracht, waardoor ook meteen vergelijkingen getrokken worden door veel kijkers die haar nog van vroeger kennen. Dat is niet meer dan logisch.

En als je niks in thuis via realistische normen kan beoordelen, dan valt er hier niet veel meer te schrijven... ;)
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2
x 8
x 90

Bericht door Kiki_Dee » do 01 apr 2021, 10:21

Ze leek echt oprecht tegenover Peter. Maar ik vermoed dat die oprechtheid zal verdwijnen.
Ze gaan Nina en Yasmine niet in de verhaallijn steken om via een tussenstop in België naar Portugal te verhuizen he...
2 x
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 230
x 387

Bericht door satine » do 01 apr 2021, 10:30

Ach ja - Portugal...
Dat ze niet in het Thuisdorp wil blijven na wat er gebeurd is, kan ik heel goed begrijpen.
Maar ze zou ook elders in België kunnen gaan wonen.
Of in Nederland.
Maar ze kiest voor een plaats waarvan ze weet dat Leo niet om de zoveel tijd even kan binnen springen.
Die heeft net zijn kleindochter terug in zijn leven en kent nu ook zijn superschattige achterkleindochter.
Dan is het toch niet meer dan normaal dat hij gaat proberen niet te enthousiast mee te gaan in haar plannen.
Ze mag van hem alle tijd nemen - ik begrijp hem heel goed.
Maar Portugal is maar een hersenspinsel denk ik.
1 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » di 06 apr 2021, 00:12

Hmmm. Dus blijkbaar staat Nina's moeder op de lijst van door Interpol gezochte voortvluchtige misdadigers. Er moet dus toch meer aan de hand geweest zijn dan gewoon wat ruzie tussen de twee.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 213
x 374
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 06 apr 2021, 08:12

Gaat wel de gevaarlijke kant op. Opa's computer gebruiken...na de truc die ze uitgehaald heeft met Peter. In hoeverre staan z'n bankgegevens, persoonlijke gegevens erop? :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

vdbemdsa
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 19

Bericht door vdbemdsa » di 06 apr 2021, 10:50

ikke schreef:
do 01 apr 2021, 08:05
Zou ze die mensen dan ook zo overvallen: jaren niets van zich laten horen en dan opeens zonder boe of ba voor de deur staan met een valies en een onschuldig kind?
Ten eerste weten we niet of dat haar vrienden zijn, en ten tweede, wie zegt dan dat ze die mensen al jaren niets meer heeft van haar laten horen?
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 32

Bericht door apestaart » di 06 apr 2021, 13:33

daffy duck schreef:
di 06 apr 2021, 08:12
n hoeverre staan z'n bankgegevens, persoonlijke gegevens erop?
Als Leo zijn bankkaart en kaartlezer niet laat rondslingeren en de PIN code nergens heeft genoteerd dan kan Nina onmogelijk in het bank platform inloggen.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 5
x 182

Bericht door Tiboko » di 06 apr 2021, 16:35

Een alleenwonende oude man als Leo? Ongetwijfeld ligt dat allemaal samen naast zijn laptop.

En die code zal wel op een kaartje in zijn schuif liggen. Zodat hij niet elke keer moet nadenken "wat was die pincode ook alweer ?".

Je kan zo al raden hoe Nina haar volgende avonturen gaat financieren. Maar eerst natuurlijk nog even de liefhebbende kleindochter spelen :dance:
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 230
x 387

Bericht door satine » di 06 apr 2021, 17:31

Tiboko schreef:
di 06 apr 2021, 16:35
En die code zal wel op een kaartje in zijn schuif liggen. Zodat hij niet elke keer moet nadenken "wat was die pincode ook alweer ?".
Ik neem aan dat Leo zijn bankkaart niet alleen thuis gebruikt, dus kent hij die code wel vanbuiten.
Oude mensen zijn soms meer 'mee' dan je denkt. ;)
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » di 06 apr 2021, 18:19

Tiboko schreef:
di 06 apr 2021, 16:35
Een alleenwonende oude man als Leo? Ongetwijfeld ligt dat allemaal samen naast zijn laptop.

Je kan zo al raden hoe Nina haar volgende avonturen gaat financieren. Maar eerst natuurlijk nog even de liefhebbende kleindochter spelen
Dat betwijfel ik ten zeerste. Op die manier geld stelen van haar grootvader is niet iets dat ze al ooit gedaan heeft en ik zie niet in waarom ze dat nu zou beginnen doen. Ze heeft echt wel een zeker respect voor hem. We moeten niet altijd enkel van het slechtste uitgaan. Ze was daar ook totaal niet mee bezig op die laptop.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 51

Bericht door tvx1 » di 06 apr 2021, 18:20

satine schreef:
di 06 apr 2021, 17:31
Ik neem aan dat Leo zijn bankkaart niet alleen thuis gebruikt, dus kent hij die code wel vanbuiten.
Oude mensen zijn soms meer 'mee' dan je denkt.
Inderdaad. Voor zover we weten heeft Leo geen verstandelijke problemen dus hij zal die code meer dan waarschijnlijk wel vanbuiten. Hoeveel jaar zou hij die intussen wel al niet gebruiken.
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 662
x 248

Bericht door Christel » do 08 apr 2021, 15:46

Even uit het ergernissen-topic gehaald:
tvx1 schreef:
do 08 apr 2021, 15:06
jessie V. schreef:Waar zou ze dat geld voor nodig hebben?
Voor haar toekomst zeker. Je settelen in Portugal kost natuurlijk geld. Maar ik krijg meer en meer de indruk dat ze ergens bang voor is. Dat ze Yasmine niet naar een school wil laten gaan en zelf wil onderrichten is precies omdat ze niet wil dat die door iets of iemand gezien wordt of ergens officieel ingeschreven staat of zo.
Daar lijkt het wel steeds meer op inderdaad, alsof ze schrik heeft voor iemand...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

catherine
Nog geen rang
x 10
x 9

Bericht door catherine » do 08 apr 2021, 16:28

Christel schreef:
do 08 apr 2021, 15:46
Daar lijkt het wel steeds meer op inderdaad, alsof ze schrik heeft voor iemand...
Ik denk dat Nina op de vlucht is voor iets of iemand. Het zal wel met haar moeder te maken hebben denk ik. Hier werd geschreven dat die op een lijst van Interpol stond maar dat heb ik niet kunnen zien (maar kan me vergissen). Haar moeder stond wel op een lijst, maar ik kon niet zien van wat.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 230
x 387

Bericht door satine » do 08 apr 2021, 16:41

Het was inderdaad de 'Red notice'-lijst van Interpol.
Dit is de link naar de echte site ;)

https://www.interpol.int/How-we-work/No ... ed-Notices
1 x

Plaats reactie