Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 53
x 81

Bericht door martha » di 12 jan 2021, 13:54

Was het Simonne niet die in eerste instantie aan Frank suggereerde dat het huis eigenlijk te groot kwam voor hen beiden en dat ze beter zouden uitkijken naar een appartement ? :denk: Ik herinner me zoiets dat Frank er in eerste instantie geen oren naar had tot dat Jacques op de proppen kwam. Dus toen Frank gisteren Simonne verweet dat het niet zijn schuld was maar wel die van Simonne begreep ik hem wel dinosaurus dat hij is (iets typisch voor veel mannen van zijn generatie) maar .... dat belet niet dat ik hem ook een lap wou geven toen hij daar het mooie aanbod van Tom afsloeg. Hij moet zelf geen huur betalen, enkel de elec., water en eventueel de verwarming als het aardgas is.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 12 jan 2021, 16:45

martha schreef:
di 12 jan 2021, 13:54
Was het Simonne niet die in eerste instantie aan Frank suggereerde dat het huis eigenlijk te groot kwam voor hen beiden en dat ze beter zouden uitkijken naar een appartement ?
Inderdaad. Simonne is diegene die is begonnen te verhuizen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 12 jan 2021, 16:50

apestaart schreef:
di 12 jan 2021, 11:40
Die verkoop van dat huis heeft niks te maken met die brand: dat huis ging toch hoe dan ook afgebrand worden verkoop of geen verkoop.
Hij doet precies dat die verkoop de brand heeft veroorzaakt, hij houdt toch van die rare redeneringen op na.
Nee dat klopt niet. Die brand is veroorzaakt door een slecht geplaatste nieuwe elektriciteitskast. Die is er gekomen door de verhuis waarvoor een keuring moest plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door tvx1 op di 12 jan 2021, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 306
x 135

Bericht door ikke » di 12 jan 2021, 19:06

tvx1 schreef:
di 12 jan 2021, 16:50
die is er gekomen door de verhuis waarvoor een keuring moest plaatsvinden.
Welke, wiens verhuis??? Simonne en Frank waren nog lang niet verhuisd. De koop was amper gesloten.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » di 12 jan 2021, 19:18

Als ik het goed onthouden heb, werd de elektriciteit afgekeurd (er was van alles mis) en moest er DAAROM ook een nieuwe elektriciteitskast komen.

Het is niet zo dat er bij elke verkoop van huizen standaard een nieuwe elektriciteitskast moet geplaatst worden hé.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 306
x 135

Bericht door ikke » di 12 jan 2021, 20:07

Nee, maar 't is wel het nieuwe normaal dat men een "oud" huis bijna helemaal stript... In mijnen tijd was dat wel anders... wij "keken" eerst de kat uit de boom(woonden eerst een tijd in ons huisje wisten dan wel goed wat er kon verbeterd worden) en deden dan de werken rustig aan en volgens onze portemonnee. En zo deden Frank en Simonne het ook. Nu spreken ze van een droomhuis maar ze waren niet van plan om ook maar iets te laten zoals het het was...Is dat dan een droomhuis???
Soit, een lap voor Frank omdat ie zo ambetant doet.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 12 jan 2021, 20:24

ikke schreef:
di 12 jan 2021, 19:06
Welke, wiens verhuis??? Simonne en Frank waren nog lang niet verhuisd. De koop was amper gesloten
En opdat de koop überhaupt kon gesloten worden moest de bestaande elektriciteitskast gekeurd worden (wettelijk verplicht!), waarbij deze werd afgekeurd en rap rap, duidelijk gebrekkig vervangen werd. En dat leidde uiteindelijk tot de brand. Dus had Simonne niet over dat verhuizen begonnen, was er geen keuring geweest en evenmin die overhaaste vervanging met de gekende gevolgen.
0 x

apestaart
Poster rang 3
Poster rang 3
x 29

Bericht door apestaart » di 12 jan 2021, 20:40

tvx1 schreef:
di 12 jan 2021, 20:24
deze werd afgekeurd
Waarom werd die elektricteitskast afgekeurd? Omdat er al iets niet in orde was met de installatie dus als die kast niet ging vervangen worden dan zou er dan vroeg of laat toch brand uitbreken maar met die vervanging die "slordig" gebeurd is die brand vervroegd ontstaan.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » di 12 jan 2021, 23:21

apestaart schreef:
di 12 jan 2021, 20:40
Waarom werd die elektricteitskast afgekeurd? Omdat er al iets niet in orde was met de installatie dus als die kast niet ging vervangen worden dan zou er dan vroeg of laat toch brand uitbreken maar met die vervanging die "slordig" gebeurd is die brand vervroegd ontstaan.
Nee, zo simpel is het niet. Het is niet dat omdat de oude elektriciteitskast wat problemen had, dat die automatisch van een soort waren die een dringend brandgevaar betekenden. Temeer daar de elektriciteit toen regelmatig uitviel. Dat was net goed, want dat wil je net dat er gebeurt wanneer er ergens een lek is. Dat uitvallen is vooral een veiligheid die in werking treed. Alleen gebeurde het te vaak en was er dus duidelijk meer aan de hand. Maar door die nakende verkoop moest die vervangen ineens rap rap overhaast gebeuren, waardoor het niet goed werd gedaan en de brand uiteindelijk ontstond. Dat er ook zonder vervanging brand was geweest kan je niet zeggen. Bovendien ging die vervanging ook zonder verkoop wel plaatsgevonden hebben, was nodig want elektriciteit veel regelmatig uit, maar dan op een deftige ongehaaste manier en niet door een installateur die rap naar een date met zijn liefje wilde.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Bericht door satine » wo 13 jan 2021, 08:33

tvx1 schreef:
di 12 jan 2021, 23:21
maar dan op een deftige ongehaaste manier en niet door een installateur die rap naar een date met zijn liefje wilde.
En dan werd het ook niet rap-rap 'afgewerkt' door iemand die er niets van kent, ook al denkt hij van wel.
Joren heeft toen voorgesteld om de volgende dag terug te komen om het allemaal netjes af te werken, maar dat was 'niet nodig', ook al drong Joren aan.

En ik ben geen elektrieker, maar ik weet wel dat als je differentieelschakelaar het niet meer doet, je best niet te lang wacht om daar iets aan te laten doen.
Als een controleur zegt dat je je hele kast moet laten nakijken/vervangen, dan scheelt er wel degelijk iets dat serieus genoeg is om op termijn problemen te veroorzaken.
En dat was voor Joren bij Frank geweest was.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » wo 13 jan 2021, 10:12

Inderdaad... Als elektra niet goed werkt, is dat altijd gevaarlijk. Niet alleen na het slecht plaatsen van een nieuwe kast. :nope:
De enige echt rammelende beslissing die ik in dit hele verhaal kan ontdekken, is dat de nieuwe kast niet fatsoenlijk geplaatst werd, en daar stond Simonne in mijn ogen echt volledig buiten. Joren had niet zo haastig moeten zijn, Frank had er met zijn vingers vanaf moeten blijven, en Adil had eerst moeten keuren voordat hij die factuur uitschreef.

Dan is het wel héél kort door de bocht om Simonne nu de schuld te geven van het hele fiasco, gewoon omdat ze wat kleiner wilde gaan wonen.
Iets waar Frank zich overigens ook met volle overgave ingestort heeft nadat hij geld geroken had. :-?
Dus ook van mij krijgt Frank een dikke lap rond zijn oren. De situatie is al ellendig genoeg zonder dat hij zijn vrouw ook nog eens de schuld gaat lopen geven, gewoon om zijn geweten te sussen. Hij bewijst voor de zoveelste keer dat hij in de eerste plaats van zichzelf houdt. :thumbdown:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 4
x 114

Bericht door Tiboko » wo 13 jan 2021, 11:56

Christel schreef:
wo 13 jan 2021, 10:12
Dus ook van mij krijgt Frank een dikke lap rond zijn oren. De situatie is al ellendig genoeg zonder dat hij zijn vrouw ook nog eens de schuld gaat lopen geven, gewoon om zijn geweten te sussen.
x2 die lap.

Bovendien is het achteraf allemaal makkelijk praten. Het heeft totaal geen zin meer om nu nog schuldigen te zoeken, ze hebben beiden hetzelfde probleem en zouden beter "samen' oplossingen zoeken. En blij zijn als anderen (Angèle, Tanja, Tom...) hen willen helpen, zoals Simonne is. Want als je er in hun situatie helemaal alleen voor staat (zoals Frank zou willen) dan is nog x maal erger.

Dus Frank, herpak je in plaats van mensen van je af te duwen.
0 x

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5
x 7
x 34

Bericht door tvx1 » wo 13 jan 2021, 21:00

Christel schreef:
wo 13 jan 2021, 10:12
Inderdaad... Als elektra niet goed werkt, is dat altijd gevaarlijk. Niet alleen na het slecht plaatsen van een nieuwe kast.
De enige echt rammelende beslissing die ik in dit hele verhaal kan ontdekken, is dat de nieuwe kast niet fatsoenlijk geplaatst werd, en daar stond Simonne in mijn ogen echt volledig buiten. Joren had niet zo haastig moeten zijn, Frank had er met zijn vingers vanaf moeten blijven, en Adil had eerst moeten keuren voordat hij die factuur uitschreef.
Maar als Simonne niet met haar verhuisidee was afgekomen, was er geen sprake van een overhaaste vervanging. Die vervanging was sowieso nodig, maar zonder de haast van de verkoop had dat gewoon op een deftige manier kunnen gebeuren. Hoe je het ook draait of keert, Simonne was de aanleiding van dat hele drama.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 161
x 284

Bericht door satine » do 14 jan 2021, 09:43

tvx1 schreef:
wo 13 jan 2021, 21:00
Maar als Simonne niet met haar verhuisidee was afgekomen, ....
Simonne was de aanleiding van dat hele drama.
Inderdaad, zonder die verhuisplannen had die kapotte differentieelschakelaar zichzelf gerepareerd en was de kans op kortsluiting meteen van de baan geweest.

Van mij een lap van Lowie - Roxanne heeft hem al helemaal waar ze hem hebben wil, vrees ik.
1 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 472
x 183

Bericht door Christel » do 14 jan 2021, 10:16

satine schreef:
do 14 jan 2021, 09:43
Inderdaad, zonder die verhuisplannen had die kapotte differentieelschakelaar zichzelf gerepareerd en was de kans op kortsluiting meteen van de baan geweest.
Precies, dat probleem had zichzelf gewoon automatisch opgelost :yup:
En dan had Simonne ook Joren niet hoeven verplichten om die klus maar half af te maken, en Frank niet hoeven dwingen om het nog verder af te raffelen en te verprutsen... :thumbup:

Oftewel; hoe je het ook draait of keert, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun acties. Het had geen slecht afgewerkte haastklus hoeven zijn als Frank, Joren gewoon daags erna die werken af had laten maken, zoals hij netjes aanbood. Die paar uurtjes extra hadden echt het verschil niet gemaakt. :nope:
En de kast is blijkbaar achteraf niet eens meer gekeurd, dus snap ik echt over heel de lijn sowieso niet waar die haast vandaan kwam, en nog veel minder waarom Simonne óf een verhuizing daar de schuld van zouden zijn.
Maar goed, op die manier is het altijd makkelijk om een zondebok aan te wijzen, natuurlijk...

Van mij ook een lap voor Lowie, die met de jaren blijkbaar niet verstandiger, maar alleen maar onverantwoordelijker wordt.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Plaats reactie