Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Foruminfo
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)

Re: Kobe Baert (Sid Van Oerle)

Berichtdoor vdbemdsa » do 07 dec 2017, 14:44

Je moet ook niet vergeten dat die gast een heel moeilijke jeugd heeft gehad, ik praat het zeker niet goed, maar als je dan ook nog eens zo een klap krijgt, zou je voor minder. Denk zelfs dat het heel realistisch is zijn doen, ik ken er zelf zo een paar in het echte leven.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 20 keer

Berichtdoor Christel » do 07 dec 2017, 14:53

Kobe is liefdevol opgevoed door zijn oma, dus hoe moeilijk zijn jeugd is geweest laat ik in het midden, alleen voelt hij zich afgewezen door zijn moeder, wat uiteraard wel heel erg is. Er zullen vast wel meer mensen zijn die daar slecht mee overweg kunnen, maar ik vind het gewoon sneu dat zijn omgeving het elke keer zo moet ontgelden.

Zoals gezegd; ik begrijp wel waar zijn frustratie vandaan komt, maar daar houdt mijn begrip voor zijn barse gedrag helaas op.
Ik hoop gewoon dat Kobe gauw genoeg gaat inzien dat hij blij mag zijn met zoveel mensen die voor hem klaarstaan en die hem willen steunen. Hij zal hun steun in de toekomst (helaas) hard genoeg nodig hebben...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 3151 keer
Is bedankt: 2104 keer

Berichtdoor Tiboko » do 07 dec 2017, 16:17

Dr. Wijnants schreef:De aard naar zijn moeder hè... Denk dat ze die gelijkenissen een beetje in de kijker willen zetten.

Lijkt me redelijk bizar. Hoe kun je nu "de aard" hebben naar iemand die je niet heeft opgevoed?
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor annekeHU » do 07 dec 2017, 16:20

Tiboko schreef:
Dr. Wijnants schreef:De aard naar zijn moeder hè... Denk dat ze die gelijkenissen een beetje in de kijker willen zetten.

Lijkt me redelijk bizar. Hoe kun je nu "de aard" hebben naar iemand die je niet heeft opgevoed?

In hoe een persoon zich ontwikkelt in zijn leven, hangt voor een groot deel van de omgeving waarin hij of zij opgegroeide, maar de erfelijke factor blijft van belang! Tenslotte is hij opgevoed door zijn oma, en niet door een wildvreemde.
annekeHU
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 287 keer
Is bedankt: 422 keer

Berichtdoor Tiboko » do 07 dec 2017, 16:21

Dus zou hij toch eerder de zachtaardige kant van zijn oma moeten hebben ipv de bitchy kant van Karin?
Tiboko
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 2 keer
Is bedankt: 92 keer

Berichtdoor ikke » do 07 dec 2017, 17:12

Christel schreef:Zoals gezegd; ik begrijp wel waar zijn frustratie vandaan komt, maar daar houdt mijn begrip voor zijn barse gedrag helaas op.
Ik hoop gewoon dat Kobe gauw genoeg gaat inzien dat hij blij mag zijn met zoveel mensen die voor hem klaarstaan en die hem willen steunen. Hij zal hun steun in de toekomst (helaas) hard genoeg nodig hebben...

Dit is de harde waarheid! En ik kan ook geen begrip opbrengen voor zijn gedrag. 'k Ken in 't echte leven ook meer dan genoeg mensen die zware klappen kregen/krijgen. En dat ie een aardje naar zijn maartje heeft, is ook dikke zever, dat is ook geen reden om op zo'n foute manier met tegenslag om te gaan.
Wordt "wakker" Kobe en geniet van alles en iedereen rondom jou zolang je kunt ipv iedereen van je af te duwen.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1561 keer
Is bedankt: 1490 keer

Berichtdoor ranske » do 07 dec 2017, 18:47

Kobe moet zich beter gedragen tegen zijn omgeving die er niets aan kan doen dat hij AlS kan krijgen.

Echter, gezonde mensen staan goedbedoeld klaar met raad terwijl ze zich onmogelijk kunnen inleven.
Niemand heeft hier schuld omdat zijn gedrag eerder wanhopige angst is die hem vereenzaamt.

Alleen naar zijn vader luistert hij, die staat voor hetzelfde en kan tot Kobe doordringen.
Van weinig scenes zo genoten als van de juiste en warm inlevende woorden van zijn vader.

Typisch voor 'n soap dat de kijker weer op een zijspoor staat met peesontsteking :whistle:
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1101 keer
Is bedankt: 551 keer

Berichtdoor vdbemdsa » vr 08 dec 2017, 13:41

Ik had eerder gedacht dat hij op zijn vader ging kwaad blijven, want tenslotte erft hij nu dus toch de ziekte van zijn vader, en kon hij die meer verwijten dan dat hij de andere mensen eigenlijk allemaal "haat", want zo komt het bij mij over. Maar neen, zijn vader is zowat de enige persoon die nog iets goed voor hem kan doen.
vdbemdsa
Nog geen rang

Heeft bedankt: 0 keer
Is bedankt: 20 keer

Berichtdoor Kwast » vr 08 dec 2017, 17:22

Waar is al die agressie voor nodig? Waarom misdraagt hij zich zo? Hoe hij zijn medemens behandelt dat slaat nergens op. Het is klote dat hij die ziekte heeft geërfd maar wat kunnen die andere mensen daar aan doen? Hoe hij zich gedroeg tegen Tamara, belachelijk gewoon. Kennelijk heeft Thilly er geen moeite mee om als stront behandeld te worden. Ben heel benieuwd hoe dit verder zal aflopen.
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 280 keer
Is bedankt: 409 keer

Berichtdoor heidiw » wo 13 dec 2017, 17:42

Niet zo slim bezig, op ziekteverlof en dan dergelijke stunt uithalen én dat dan nog op FB zwieren.
heidiw
Poster rang 2
Poster rang 2

Heeft bedankt: 222 keer
Is bedankt: 374 keer

Berichtdoor ikke » wo 13 dec 2017, 18:16

heidiw schreef:Niet zo slim bezig, op ziekteverlof en dan dergelijke stunt uithalen én dat dan nog op FB zwieren.

En ongelooflijk dat men dat geestig vind! Mijn werkgever zou niet staan juichen moest ik zo'n stunt uithalen, zeker niet met de komende feesten in 't verschiet.
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Berichtdoor satine » do 14 dec 2017, 09:06

Je moet eerst zorgen dat iedereen zich afvraagt waar je zit.
En dan opeens ergens verschijnen, iedereen is opgelucht dat je nog leeft en over de rest wordt niet meer gesproken.
Blijkbaar.

Maar met een peesontsteking aan je pols, kan je toch niet veel meer doen dan rusten en eventueel ontstekingsremmers nemen. Denk ik.
Niemand die heeft gezegd dat dat rusten thuis moet gebeuren.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Heeft bedankt: 1362 keer
Is bedankt: 3034 keer

Berichtdoor ranske » do 14 dec 2017, 10:24

Groenten en vlees snijden en in potten roeren zwaarder zijn voor de pols dan vliegtuigspringen zeker ;)
Niet slim dat uit te bazuinen.
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Heeft bedankt: 1101 keer
Is bedankt: 551 keer

Berichtdoor ikke » do 14 dec 2017, 12:50

satine schreef:Je moet eerst zorgen dat iedereen zich afvraagt waar je zit.
En dan opeens ergens verschijnen, iedereen is opgelucht dat je nog leeft en over de rest wordt niet meer gesproken.
Blijkbaar.

Maar met een peesontsteking aan je pols, kan je toch niet veel meer doen dan rusten en eventueel ontstekingsremmers nemen. Denk ik.
Niemand die heeft gezegd dat dat rusten thuis moet gebeuren.

Rusten= ontspannen?! :angel:
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Vorige

Keer terug naar Personages